کد خبر 202113
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲

آخرین آمار شمارش آرا در انتخابات ترکیه

آخرین آمار شمارش آرا در انتخابات ترکیه

آخرین آمار منتشر شده از نتایج انتخابات ترکیه حاکی از آن است که انتخابات در این کشور به دور دوم کشیده خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ با شمارش حدود ۹۹ درصد آرای انتخابات ترکیه، «رجب طیب اردوغان» ۴۹.۳۵ درصد و «کمال قلیچداراوغلو» ۴۵ درصد آرا را کسب کردند.

براساس آخرین گزارش‌ها، هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی در ترکیه -تا لحظه انتشار این گزارش- نتوانسته‌اند آرای لازم را در انتخابات کسب کنند، ازاین‌رو انتخابات در این کشور به دور دوم کشیده خواهد شد.

شبکه ترکیه‌ای «تی‌آرتی» در این باره نوشت که هیچ از یک نامزدهای انتخاباتی نتوانسته‌اند ۵۰ درصد آرا را به خود اختصاص دهند، بنابراین احتمال می‌رود دور دوم انتخابات در تاریخ ۲۸ می (هفتم خردادماه) برگزار خواهد شد.

در همین ارتباط، «احمد ینار» رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه، عصر روز گذشته، اعلام کرد که فرایند رأی‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در سراسر کشور بدون هیچ مشکلی به پایان رسیده است.

برخی منابع اپوزیسیون در ترکیه به خبرگزاری روسی «تاس» گفتند: «طبق اطلاعات اولیه، میزان مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی به ۹۳.۶ رسید که این یک رکورد محسوب می‌شود.»

با این حال، شورای عالی انتخابات ترکیه تا لحظه انتشار این گزارش بیانیه‌ای در این خصوص صادر نکرده و آمار اعلام‌شده از سوی منابع را تایید یا رد نکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha