کد خبر 201929
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳

کشفی عجیب در حافظه‌های SSD کینگستون!

کشفی عجیب در حافظه‌های SSD کینگستون!

یک پژوهشگر امنیتی خبر از یافته عجیب خود درباره اس اس دی‌های کینگستون داده است. در حالی که این پژوهشگر به دنبال حفره‌های امنیتی بوده، با متن یک ترانه در فرم‌ویر یکی از SSD های کینگستون روبرو شده است. جزئیات جالب و حیرت انگیز را در ادامه بخوانید.

به گزارش گروه وب گردی حیات؛ نیکولاس استارک یک پژوهشگر امنیتی است که حین کار بر روی یک پروژه تحقیقاتی، با یافته عجیبی روبرو می‌شود و در Firmware برخی از SSD های ساخت Kingston، متن یکی از ترانه‌های گروه راک بریتانیایی کُلدپلی (Coldplay) را پیدا می‌کند!

کشفی عجیب در حافظه‌های SSD کینگستون!

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، فرم‌ویر SKC2000_S2681103 کینگستون به تاریخ ژانویه 2020 حاوی متن یکی از ترانه‌های گروه کُلد پلی است. این فرم‌ویر در اس اس دی‌هایی چون Kingston KC2000 یافت می‌شود.

این متن که در فایل bin فرم ویر اس اس دی کینگستون پیدا شده تنها با هگز ادیتور قابل خوانش است، بخشی از ترانه The Scientist گروه کلدپلی به همراه سال انتشار آن و اسم خود ترانه را با خود دارد. روشن نیست چرا باید متن یک آهنگ درون فرم ویر SSD ها قرار بگیرد.


به نقل از Guru3D، آقای استارک می‌گوید واقعاً هیچ ایده‌ای ندارد که چرا متن یک آهنگ درون Firmware اس اس دی‌های کینگستون قرار دارد. با این حال رسانه‌ها احتمال استفاده از آن به عنوان داده آزمایشی یا حتی شوخی توسعه دهندگان با پژوهشگرها را مطرح کرده‌اند. ممکن است توسعه دهندگان پس از آزمایش‌های خود، فراموش کرده باشند این متن را پاک کنند.

گفتنی است که هنوز کینگستون واکنشی به این یافته عجیب نشان نداده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha