کد خبر 201924
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱

استاندار گیلان:

مراسم سالگرد ارتحال امام راحل با تولیدات فرهنگی همراه باشد

مراسم سالگرد ارتحال امام راحل با تولیدات فرهنگی همراه باشد

استاندار گیلان بر برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام راحل با رویکرد تولیدات فرهنگی تاکید و تصریح کرد: باید تمامی متولیان فرهنگی و به ویژه صدا و سیما به تولید محتواهای فرهنگی در خصوص ابعاد ساده زیستی امام بپردازند و سیره بنیانگذار نظام اسلامی بیش از پیش به نسل جوان شناسانده شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ اسدالله عباسی امروز در نشست برگزاری مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام راحل(ره) که با حضور نماینده ولی فقیه در استان گیلان برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری این مراسم باید دارای پیامی امیدبخش برای نسل جدید باشد، اظهار کرد: امام با انقلاب شکوهمند خود نور امید را در دل مردم جهان روشن کرد و راه ایشان تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) ادامه دارد.

وی با تاکید بر نقش روایتگری در تبیین شخصیت معنوی امام خمینی(ره) گفت: دشمنان از نخستین روزهای رحلت امام راحل(ره) به دنبال تحریف شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بودند؛ از این رو  در روایتگری باید از افرادی استفاده شود که دارای تبیین و تحلیل موضوعات باشد.

استاندار گیلان با اشاره به معرفی شخصیت امام خمینی(ره) در ابعاد مختلف برای نسل های بعد از دهه ۶۰ و ۷۰ بیان کرد: امام راحل(ره) دارای شخصیت معنوی، دیندار، علمی، فرهنگی و اجتماعی بود و در تمامی حوزه‌ها بینش سیاسی و بصیرت بسیار بالایی داشت که باید این ویژگی‌ها برای افراد گفته شود.

عباسی، صحیفه امام خمینی(ره) را نقشه راه مسئولان دانست و تصریح کرد: معمار کبیر انقلاب در دهه ۴۰ که کشور در خفگان سیاسی بود و تمامی امور اداره کشور در دست رژیم صهیونیستی، آمریکا و استکبار قرار داشت، با قیام خود پیام آزادی را به همه ملت‌های آزادی خواه منتقل کرد.

وی با بیان اینکه نقش ماندگاری امام خمینی(ره) مردم سالاری دینی و زندگی پیامبرگونه این مرجع عالیقدر بوده است، افزود: تمام ابعاد زندگی امام راحل(ره) پیامبر گونه بود و ایشان انسان‌ها را به شایستگی هدایت می کرد و لذا دشمن با آگاهی از آن سعی در شکستن جمهوری اسلامی ایران دارد.

استاندار گیلان اضافه کرد: در این استان برای برگزاری مراسم همچنین حرکت کاروان پیاده زائران به سمت مرقد امام(ره) آمادگی کامل، هماهنگی، وحدت و همدلی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha