کد خبر 201905
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با «حیات»:

امسال امنیت شغلی خبرنگاران را تامین می‌کنیم 

امسال امنیت شغلی خبرنگاران را تامین می‌کنیم 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنای ما این است که امسال با ساماندهی همه خبرنگاران عزیز که کار اصلی آن ها خبر است بتوانیم به صورت کامل امنیت شغلی شان را تامین کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ مسئله بیمه خبرنگاری یکی از دغدغه‌های مهم رسانه‌ای‌ها می‌باشد، اینکه شغل خبرنگاری در کشورمان برای بسیاری از افراد آینده شغلی خوبی ندارد و خبرنگاران  وضعیت بلاتکلیف و سختی را پشت سر می‌گذرانند.

با توجه به اینکه اکثر افرادی که در خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استخدام می‌شوند، رسمی استخدام نیستند و بیمه موقت دارند، در این راستا محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات اظهار کرد: یک طرح ساماندهی داشتیم که از طریق لایحه ای این مسائل را پیگیری می‌کردیم، بنای ما این است که امسال با ساماندهی همه خبرنگاران عزیز که کار اصلی آن‌ها خبر است بتوانیم به صورت کامل امنیت شغلی شان را تامین کنیم. 

وی با اشاره به مشمولین این طرح افزود: برخی افراد هستند که در کنار حرفه خبرنگاری و روزنامه نگاری شغل های دیگری نیز دارند و شامل این طرح نمی‌شوند بلکه افرادی که کار اصلی آن ها خبر و روزنامه نگاری می باشد، ساماندهی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha