کد خبر 201755
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶

سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

اگر در مدرسه هزینه نکنیم جبران آسیب‌ها دشوار است

اگر در مدرسه هزینه نکنیم جبران آسیب‌ها دشوار است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت توجه ویژه به مدارس، یادآور شد که اگر در مدرسه هزینه نکنیم، جبران آسیب‌ها بسیار دشوار و هزینه آنها سنگین خواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ رضامراد صحرایی پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت در دیدار نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، گفت: اهمیت کار اصیل فرهنگی بسیار والاست و کارهایی مانند نماز در صدر کارهای اصیل و دارای اثرات و برکات کم نظیری است.

صحرایی با بیان اینکه اگر نماز در مدارس به خوبی کار شود بچه ها خودشان در منزل نماز می خوانند، نماز را عامل برکت در کارها دانست و گفت: نماز تذکره است چرا که ورود به هر خوبی از طریق نماز میسر است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با یادآوری اینکه خدمت فرهنگی مهم، اما کار فرهنگی مهم تر است، نماز را مهمترین کار فرهنگی برشمرد.
 

صحرایی با اشاره به اینکه فارس در کار فرهنگی در کشور پیشتاز و مدیرکل این مجموعه، دغدغه مند است، خاطرنشان کرد: تعامل بسیار خوبی با وزارت اموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان دارند.
وی افزود: آموزش و پرورش ظرفیت بالایی در فرهنگ سازی دارد به طوری‌که بیش از ۷۳۰ روابط عمومی آموزش و پرورش در سطح کشور داریم.

صحرایی تعامل و همدلی را ظرفیتی عظیم در بحث فرهنگ سازی برشمرد و اذعان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم  به گونه ای که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ به این آموزش و پرورش امیدوارم.
او ابلاغ سیاست های تربیت اسلامی به سران سه قوه را نشان از اهمیت مقوله تربیت و مسئولیت سایر دستگاه‌ها نسبت به  امر تربیت در کنار آموزش و پرورش، دانست و گفت: اتفاقات خوبی در سند تحول افتاده است ونگارش مدرسه ای هم تدوین شده است.
صحرایی ادامه داد: در این دولت آموزش و پرورش دراولویت قرار داردو در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب فرمودند:  مدرسه باید اولویت اول آموزش و پرورش در اجرای طرح و برنامه ها باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر در مدرسه هزینه نکنیم بعدا باید برای پیشگیری از آسیب ها هزینه های سنگینی را پرداخت کنیم، ادامه داد: همواره خطبه‌های ائمه جمعه مثل یک تشدید کننده به نظام اسلامی جان می دهد و یک سرمایه است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه مخاطب اصلی در اجلاسیه نماز، دانش‌آموزان هستند، افزود: اقامه نماز جماعت، گفتمان دینی، بهار بندگی و اجرای طرح شهید محمدی تحت عنوان سه میم؛ مسجد، مدرسه و منزل از جمله اهداف این اجلاسیه است.

محمدخلیل عسکری گفت: این اجلاسیه به نوعی اجرای بندی از سند تحول در قالب طرح سه میم است لذا از سال قبل برنامه های دوشنبه های مسجد محور  را در دست اجرا داریم.
وی با بیان اینکه در حوادث پاییز با رهنمودهای رهبری توانستیم از ظرفیت اجلاسیه باجنگ ترکیبی دشمن مقابله کنیم، ادامه داد: از سال گذشته در راستای فرمایشات رهبری برنامه هایی با عنوان شیراز تحول ساز  شروع کرده ایم.

عسکری با اشاره به اینکه در خصوص دانشگاه فرهنگیان تلاش کردیم ظرفیت های پذیرش را کامل کنیم و فضاهای پردیس دانشگاه را سامان دهیم، اضافه کرد: در سال جدید تحصیلی به بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ معلم نیاز داریم. همچنین نیازمند تخصیص فضای متناسب به دانشگاه فرهنگیان هستیم.
او با یادآوری اینکه سوم خرداد، همایش مدیران آموزش و پرورش استان بعد از انقلاب برگزار می‌شود، افزود: در راستای تعامل بیش از پیش دانش آموزان ما با دانش آموزان کشورهای اسلامی و همسایه، متقاضی میزبانی مسابقات فوتبال دانش آموزان کشور های اسلامی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس همچنین تاکید کرد: در بحث گزینش ها و جذب معلمان جدید با ساز و کارهای جدید و متناسب با گفتمان انقلاب اسلامی عمل خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha