کد خبر 201693
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

قاضی زاده هاشمی در گفتگو با «حیات»:

اصلاح نظام آموزشی در طرح شاهد با همکاری آموزش و پرورش/ آموزش باید شامل سه دوره شناخت، سواد آموزی و مهارت آموزی شود.

اصلاح نظام آموزشی در طرح شاهد با همکاری آموزش و پرورش/ آموزش باید شامل سه دوره شناخت، سواد آموزی و مهارت آموزی شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به لزوم یک اجرای یک نظام نامه جدید در سیستم آموزشی کشور گفت: آموزش باید شامل سه دوره شناخت، سواد آموزی و مهارت آموزی شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، اساسنامه طرح شاهد در سال 69 با هدف تربیت، آموزش و رشد همه جانبه فرزندان شاهد و برطرف ساختن موانع و معضلات سر راه این مهم به دستور رهبر کبیر انقلاب اسلامی ابلاغ شد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امورایثاگران با تاکید بر روند اجرای این اساسنامه از لزوم اجرای یک نظام نامه جدید در سیستم آموزشی کشور خبر داد.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات بر لزوم تغییر نظام اجتماعی و تحصیلی و تغییر سن آغاز آموزش از 7 سالگی به 3 سالگی تاکید کرد و گفت: پیش از این نیز رایزنی هایی با نهادهای مختلف در این خصوص انجام شده بود اما اخیرا با رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش توافقاتی ضمنی در این خصوص صورت گرفته است.

معاون رئیس جمهور افزود: اگر مدیریت بخشی از مدارس شاهد به بنیاد شهید و امور ایثاگران واگذار شود و طرح ما در ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد، می توانیم یک نظام نامه جدید آموزش عمومی در حوزه کودکستان، دبستان و متوسطه طراحی و تعریف کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشریح این نظام نامه مطرح کرد: بهترین زمان آموزش پذیری کودکان به دلیل رشد مغز از سن 3 تا 8 سالگی است. منتهی نوع آموزش در این سن باید با تفاوت هایی همراه باشد. یعنی باید آموزش به همراه بازی اجرایی شود.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: البته این نوع آموزش با آموزشی که اکنون در کودکستان های حال حاضر وجود دارد، متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه در سراسر دنیا این نوع آموزش مورد بررسی و اجرا قرار گرفته است، تاکید کرد: در واقع این روش جدید آموزشی به سه سطح، دوره شناخت، دوره سوادآموزی و دوره مهارت آموزی تقسیم شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به دوره شناخت اظهار کرد: دوره شناخت در واقع همان دوره آموزش همراه بازی است که از سن 3 تا 8 سالگی را شامل می شود.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به دوره دوم که سواد آموزی است، اشاره کرد: دوره سواد آموزی به معنای خواندن و نوشتن و حساب و کتاب نیست، در واقع سواد آموزی مربوط به بازه زمانی 8 تا 11 سالگی است، دوره ای که یک فرد علاوه بر خواندن و نوشتن باید به هرآنچه در زندگی روزمره به آن احتیاج دارد، مسلط شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به دوره مهارت آموزی گفت: دوره مهارت آموزی بازه سنی 11 تا 16 سالگی را شامل می شود که هر فرد ضرورت دارد در این بازه سنی مهارت هایی را برای ورود به بازار کار یاد گیرد.

وی با بیان اینکه آموزش عمومی باید شامل این سه دوره باشد، خاطر نشان کرد: ما به جای اینکه 6 کلاس متوسطه اول و دوم داشته باشیم باید آموزش را با تفکیک دوره شناخت در سن ( 3 تا 8 سالگی)، دوره سوادآموزی (8 تا 11 سالگی) و دوره مهارت آموزی (11 تا 16 سالگی) برگزار نماییم.

قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: حال اگر فردی پس از پایان این دوره تمایل به تحصیل در دانشگاه را داشته باشد باید دوره پیش دانشگاهی را متناسب با رشته انتخابی فرد برگزار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha