کد خبر 201644
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷

وزیر ارشاد در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب؛

نمایشگاه کتاب تهران بهانه‌ای برای مهرورزی میان هم میهنان است/ما و برادران تاجیکستانی در کشورهای یکدیگر احساس غربت نداریم 

نمایشگاه کتاب تهران بهانه‌ای برای مهرورزی میان هم میهنان است/ما و برادران تاجیکستانی در کشورهای یکدیگر احساس غربت نداریم 

وزیر فرهنگ گفت: نمایشگاه کتاب تهران تنها برای کتاب نیست و ما آن را جشنی برای مهرورزی هرچه بیشتر در میان هم میهمان قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ مراسم افتتاحیه سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانم زلفی دولت زاده وزیر فرهنگ تاجیکستان، یاسر احمدوند رییس سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، فرمانده نیروی راهبردی ارتش، خانواده شهدای امنیت و جمعی از مردم در حال برگزاری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: از همه اهالی فرهنگ و همه عزیزانی که با حضور آنها این جمع فرهنگی در محل مصلی تهران تشکیل شد، تشکر میکنم.

وی در ادامه افزود: از میهمانان گرامی از خارج از کشور وزیر تاجیکستان و مقامات خارجی حاضر در جلسه نیز تشکر میکنم.

 اسماعیلی ادامه داد: عذر خواهم که به دلیل بارش رحمت الهی مکان افتتاحیه تغییر کرد و شرایط برای برگزاری چنین برنامه باشکوهی مساعد نبود. 

وی در ادامه افزود: خداراشاکریم در این ماه زیبای سال بارش رحمت الهی نصیب ما شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: نمایشگاه سی و چهارم با پیش بینی های بسیار خوبی آغاز شده و فضای مصلای تهران به صورت کامل در اختیار اهالی کتاب و بیش از ۱۲۵ هزار متر در اختیار ناشران قرار گرفته است.

سال گذشته تجربه خوبی در اختیار داشتیم و فروش همزمان به صورت مجازی بود.

اسماعیلی ادامه داد: در نمایشگاه کتاب اشتیاق زیادی برای مردم فرهنگ دوست در کشور فراهم است. همکارانم این امکان را فراهم کردند که همه مردم از هر نقطه کشور اراده کند امکان خرید کتاب را داشته باشد. امروز نیز اولین خرید کتاب از سامانه مجازی از شهرستان بابل انجام شده است و بیش از حد مورد توقع کتاب فروش رفته است.

وزیر فرهنگ گفت: نمایشگاه کتاب تهران تنها برای کتاب نیست، محفل و جشنی برای همه دوستداران ایران سربلند است. نمایشگاه کتاب را بهانه ای  برای مهرورزی هرچه بیشتر در میان هم میهمان قرار دادیم.همه ایرانی ها با هر گرایش اینجا خانه ایشان است. 

وی افزود: امیدواریم خاطرات بسیار خوبی برای همه بازدیدکنندگان و همه کسانی که تحولات فرهنگی کشور را دنبال میکنند، رقم بخورد. بیش از ۱۰۰ ناشر خارجی در نمایشگاه حضور دارند و از همه تا آنها تشکر میکنم. این نمایشگاه باعث افزایش مراودات فرهنگی با کشورهای دوست و برادر است.

وزیر فرهنگ ادامه داد: بنای دولت جمهوری اسلامی افزایش مراودات فرهنگی با کشورهای دوست و برادر است. کشور تاجیکستان بخشی از حافظه تاریخی ما ایرانی ها محسوب می‌شود.  ما و برادران تاجیکستانی در کشورهای یکدیگر احساس غربت نداریم و این پیوند مهر و عاطفه هر روز میان ما قوی تر خواهد شد. 

وی افزود: از همه برگزار کنندگان نمایشگاه و به ویژه خانواده های شهدای امنیت و شهدای مدافع حرم تشکر میکنم و به ارواح همه شهدای کشور ایران درود می‌فرستم.

در ادامه از خانواده شهید مدافع امنیت شهید سلمان امیراحمدی و شهید آرمان علی وردی تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha