کد خبر 201589
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳

یک شهید، یک درس؛

کسی مرا با زور و اجبار به جنگ با کفر نفرستاد

کسی مرا با زور و اجبار به جنگ با کفر نفرستاد

در قسمتی از وصیتنامه شهید سرلک آمده است: ای برادران و ای خواهران من با اراده‌ی خودم و عشق به اسلام و عشق به رهبر کبیر اسلام و امت این راه را انتخاب کرده‌ام و کسی مرا با زور و اجبار به جنگ با کفر نفرستاد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ با تلاش گروه‌های تفحص شهدا، پیکر مطهر شهید یوسف سرلک پس از سال‌ها دوری از وطن، کشف و شناسایی شد. این شهید والامقام در یکم آذرماه سال  تاریخ ۱۳۴۵ به دنیا آمد و در 21 اسفندماه سال 65 به شهادت رسید. 

با تلاش گروه‌های تفحص شهدا، پیکر مطهر این شهید پس از حدود ۳۹ سال کشف و از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی گردید. روز سه‌شنبه 19 اردیبهشت ماه 1402 جمعی از مسئولان الیگودرز با حضور در منزل شهید سرلک، خانواده این شهید را از چشم‌انتظاری در آوردند. 

کسی مرا با زور و اجبار به جنگ با کفر نفرستاد

در متن کامل وصیتنامه شهید سرلک آمده است: 

«بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله القاسم الجبارین 

و ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه

با سلام و درود به پیشگاه رهبر کبیر و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(رحمت الله علیه) 

و با سلام به شما امت شهید پرور و قهرمان ایران و با درود به پیشگاه مبارک حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه شریف ) و با درود فراوان به روان پاک شهیدان راه پاک الله...

اینجانب یوسف سرلک خدمتگذار اسلام و مسلمین و کوچک شما وصیت‌نامه‌ام [را] مینویسم.

با سلام به پدر و مادر عزیزم و با سلام به تمام آشنایان!

سلام بر تو ای مادرم که چندین سال به پای من زحمت کشیدی و سلام بر تو پدر قهرمان و زحمت کشم!

امیدوارم این چیزهایی را می‌نویسم [شما را] ناراحت نکند و یا گریه به‌هیچ وجه نکنید و هر موقعی که (زمانی که) گریه‌تان گرفت به یاد شهدای عزیزمان بیفتید و گریه نکنید!

و از تو مادر عزیزم می‌خواهم که همچون زینب(سلام الله علیها) کوله‌بار مصیبت را به دوش بکشی و مانند زینب(سلام الله علیها)صبر و طاقت داشته باش و شیرت را حلالم کن! می‌دانم که هیچ نتوانستم دِین خود را به شما ادا کنم، باید مرا ببخشید...

و از خواهرانم می‌خواهم که حجاب اسلامی را رعایت کنید و همچنین از تمام شما خواهران نیز همین انتظار را دارم. و از تمام آشنایان و دوستان می‌خواهم که مرا ببخشند و مرا حلال کنند و برای من حلالیت بطلبند.

ای برادران و ای خواهران من با اراده‌ی خودم و عشق به اسلام و عشق به رهبر کبیر اسلام و امت این راه را انتخاب کرده‌ام و کسی مرا با زور و اجبار به جنگ با کفر نفرستاد بلکه با عشق و ایمانی که خودم به اسلام احساس می‌کردم این راه را انتخاب کردم.

و شما ای برادران و خواهران رزمنده و غیوری که این فرزندان را در دامان خودتان پرورش دادید، شما را بخدا دست ازین امام عزیز که همانا خمینی بت‌شکن است، برندارید. 

ان‌شاءالله از تو و پدرم می‌خواهم که هر کاری را می‌کنید با نیت پاک باشد و سعی کنید در برابر هیچ کس تسلیم نشوید به جز خداوند رحمان و بخشنده و در هر کاری به یاد او باشید.

در آخر از شما می‌خواهم که دفاع از روحانیت را فراموش نکنید و هر شب و روز سر نماز برای سلامتی امام امت خود دعا کنید و بگویید خدایا خدایا تا انقلاب مهدی(عجل الله تعالی فرجه) خمینی را نگه دار!

به امید روزی که وصیت‌نامه‌ی مرا در کربلای خونین بخوانید، به امید آن روز، ان‌شاءالله! 

و السلام!

نصر من الله و فتح قریب 

برادر کوچک‌تان 

وصیت‌نامه‌ی یوسف سرلک »

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha