کد خبر 201581
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

جشنوراه‌های ایده‌پردازی، موتورهای پیشران علمی و پژوهشی دانش‌آموزان است

جشنوراه‌های ایده‌پردازی، موتورهای پیشران علمی و پژوهشی دانش‌آموزان است

سرپرست بنیاد نخبگان استان قم در حاشیه بازدید از دومین دوره جشنوراه خلاقیت و دست‌سازه قدس گفت: جشنوراه‌های ایده‌پردازی سرمایه‌گذاری و موتورهای پیشران آینده علمی و پژوهشی دانش‌آموزان است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سعید منتظری پیش از ظهر امروز از دومین دوره جشنوراه خلاقیت و دست‌سازه قدس بازدید و از مسئولین برگزاری این جشنواره تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: برگزاری رویدادهای ایده‌پردازی در سطح هنرستان‌های استان نوید بخش یک حرکت رو به جلو در جهت سوق دادن دانش‌آموزان به سمت فن‌آوری،کارآفرینی و خلاقیت است.

وی ادامه داد:  تمام مهارت‌ها و یادگیری‌ها که مخترعان و صاحبان ایده‌های از خود بروز می‌دهند، آثار آموزش و یادگیری  آن در دوران نوجوانی و دانش‌آموزی است.

سرپرست بنیاد نخبگان استان قم افزود: برگزاری جشنواره‌های ایده‌پردازی در سطح دانش‌آموزی سرمایه‌گذاری برای پیشرفت و یادگیری بیشتر دانش‌آموزان است و موتورهای پیشران آینده علمی و پژوهشی آنان در عرصه عملیاتی و تجاری‌سازی علم است.

در ادامه منتظری به سطح ایده‌های حاضر در جشنواره اشاره کرد و گفت: محصولات خلاقانه‌ای که با امکانات بسیار اندک ولی با هوش بالای جوانان استان قم ایجاد شده است، نوید بخش آینده خوب و رو به پیشرفت را برای ایران و به ویژه نوجوانان استان است.

وی تاکید کرد: بنیاد نخبگان نیز شناسایی و معرفی و حمایت این جوانان نخبه در دستور کار دارد و زمینه همگرایی برای شکوفا شدن هر چه بیشتر و بهتر خلاقیت‌ها وایده‌های این عزیزان در آینده را اصلی‌ترین رسالت خود می‌داند.

سرپرست بنیاد نخبگان استان قم خاطرنشان کرد:  تمام ظرفیت‌های بنیاد استان برای حمایت و پشتیبانی این عزیزان مهیا است و بتوانیم پلی باشیم که روش های شکوفایی این ایده‌ها را که در نهایت منجر به محصول در جامعه شود آماده کنیم تا مسئله‌ای از مسائل کشور حل شود و با ایجاد حس تاثیرگذاری برای نخبگان، آنها را پایبند به نظام و کشور کنیم و این وظیفه تمام مسئولین و دستگاه‌ها است که از این صاحبان خلاق و مبتکر حمایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha