کد خبر 201537
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

وزیر ارشاد: شهرری کانون تاریخی مکتب اهل بیت(ع) است

وزیر ارشاد: شهرری کانون تاریخی مکتب اهل بیت(ع) است

وزیر ارشاد گفت: شهرری از کانون‌های تاریخی مکتب اهل بیت(ع) و منور به حضور چهره‌های تابناکی مانند عبدالعظیم(ع) و شیخ صدوق و بسیاری از ستارگان آسمان امامت و ولایت است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمد مهدی اسماعیلی شامگاه سه‌شنبه در آیین اختتامیه دومین عهدواره چله مهدویت که در آستان شیخ صدوق برگزار شد، اظهار داشت: مفتخریم که دومین عهدواره را در این کنار مضجع نورانی شیخ صدوق که بارگاهش مأمن عشاق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در استان تهران و شهرری است برگزار کردیم.

وی افزود: شهرری از کانون‌های تاریخی مکتب اهل بیت(ع) بوده و ستارگان بی‌شماری در ادوار مختلف در این فضای نورانی نفس کشیدند و به واسطه برکت حضوری آن‌ها امروز این میراث گرانقدر به ما رسیده و خدا را شاکریم که تهران ام‌القرای جهان اسلام منور به حضور چهره‌های تابناکی مانند حضرت عبدالعظیم(ع) و شیخ صدوق و بسیاری از ستارگان آسمان امامت و ولایت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان این عهدواره ابراز داشت: این جشنواره به یادگار ایجاد شد و در این راستا از تمامی متولیان برگزاری عهدواره تشکر و قدردانی می‌کنم.

اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: همکاری کمیسیون فرهنگی مجلس و وزارت ارشاد بسیار خوب است و همه اقدامات را با همکاری کمسیون فرهنگی پیش می‌بریم.

وی تصریح کرد: امیدواریم الطاف این سنت حسنه ادامه پیدا کنید و در حوزه مهدویت که بنیاد نظری تشکیل دولت اسلامی و فلسفه امیدواری است گام‌های موثری برداریم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انتظار سازنده است گفت: امام و رهبر انقلاب مفهومی پیش برنده از انتظار بیان کردند ‌که زمینه ساز تحول است و بر اساس آن ناظرین مهدی موعود باید مصلح باشند که زمینه برقراری این دولت کریمه با جهاد، کوشش و تلاش برای استقرار دولت صالحان پدید می‌آید.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه امیدواریم همه ما در این مسیر سربازانی برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی باشیم ابراز داشت: در فرهنگ و ارشاد اسلامی استقرار جامعه اسلامی به معنای حاکمیت سیره و سلوک در همه بخش‌ها است و تا جامعه ما به معنای کامل شکل نگیرد و مردم در همه ابعاد آن استقرار نداشته باشند، آرمان انقلاب اسلامی امکان اجرایی پیدا نمی‌کند و به همین دلیل تمام برنامه ریزی ما برای حیات طیبه بر اساس منویات قرآن و راهنمایی اهل بیت است.

وزیر ارشاد در پایان خاطرنشان کرد: از خداوند مسئلت داریم که پرچم این انقلاب حسینی را به دست صاحب اصلی آن برساند.

انتظار فرج باید از دغدغه‌های جدی ما باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد در این آیین با اشاره به برگزاری اختتامیه این عهدواره در جوار حضرت عبدالعظیم(ع) و شیخ صدوق، اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) شخصیت برجسته عالم تشیع و شیخ صدوق رئیس و المحدثین هستند که تمام زندگی، ماهیت و منزلت خود را در راه معرفت، اطاعت و پیروی از امام زمان (عج) رقم زدند.

وی افزود: شایسته است که از خداوند متعال بخواهیم در این ایامی که با نام شیخ کلینی پیوند خورده است به لطف و رحمت الهی رهرو و وارث شایسته‌ای برای امام عصر(عج) باشیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: در دعای عهد مضامین بلندی نهفته است که باید براساس آن در حوزه امامت و ولایت با فقه و منطق دفاع کنیم و در مسیر پاسخ به مطالبات امام عصر(عج) قرار بگیریم.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: شیخ صدوق این شخصیت بزرگ سنبل برجسته عالم تشیع با تبیین 300 جلد کتاب در عمر مبارکش تمام دغدغه‌اش پاسخ به مطالبات امام زمان(عج) بوده است.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های جدی ما باید انتظار فرج باشد، زیرا کسی که در انتظار فرج امام عصر(عج) است باید بر نفس خویش همت گمارده و کسی که دغدغه ظهور را دارد باید برای فراهم آوردن بستر ظهور که رشد عقلانی جامعه است، قدم بردارد.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: خوشا بر کسانی که حاجت آن‌ها فرج امام زمان(عج) باشد و با قدم‌های صادقانه و با گسترش عدالت و اخلاق در جامعه و تحکیم نظام اخلاقی و افزایش ظرفیت‌های نظام اسلامی و امت اسلامی راه را برای فرج آن حضرت تسهیل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha