کد خبر 220187
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

آیت الله کوهستانی گوهر تابنده در تاریخ فقه و عرفان است

آیت الله کوهستانی گوهر تابنده در تاریخ فقه و عرفان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آیت الله کوهستانی را به عنوان گوهر تابنده در تاریخ فقه و عرفان معرفی کرد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمدمهدی اسماعیلی در پیامی به کنگره ملی آیت الله کوهستانی که توسط محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور قرائت شد، گفت: تاریخ فقه و عرفان، بسیار فرهنگ دیده و تاریخ علویان و اثرگذاری آنان بر کسی پوشیده نیست.

وی در ادامه این پیام آمده است: گوهرتابنده آیت الله کوهستانی از جمله شایستگان است که با گذشت سالیان از رحلت، تشنگان معرفت را سیراب می‌کند.

وی گرامیداشت شخصیت معنوی آن بزرگوار را وظیفه‌ای سترگ دانست و گفت: این عالم ربانی با ساده زیستی، مسؤولیت هدایت عامه را با مردم داری پیوند داد تا آرام آرام در دل مردم بهشهر و مازندران و ایران‌، محترم و عزیز شد.

اسماعیلی گفت: این همایش فرصتی است که ضمن شناساندن این فقیه و عارف، از مقام رفیع تجلیل و آحاد معرفت جوی جامعه و نسل جوان با مبانی و بنیان فکری لین هادیان سخت گوش بیشتر آشنا شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز خرسندی از مساعی همکاران در استان مازندران، برگزار کنندگان و شرکت کنندگان برای تکریم آیت الله کوهستانی بواسطه دلبستگی به مقام عالمان عامل و تعلق خاطر به این خطه عالم‌پرور سپاسگزاری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha