کد خبر 201519
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

عملیات اجرایی نخستین پروژه خیریه راهسازی کهگیلویه و بویر احمد آغاز شد

عملیات اجرایی نخستین پروژه خیریه راهسازی کهگیلویه و بویر احمد آغاز شد

با همت انجمن خیران راه‌سازی کشور، تعریض و بهسازی بخشی از مسیر قدیم یاسوج-اصفهان حد فاصل توت‌نده و پاتاوه، واقع در محدوده روستای کره توسط یکی از خیرین راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد روز چهارشنبه در این باره گفت: 

 با همت انجمن خیران راه‌سازی کشور، تعریض و بهسازی بخشی از مسیر قدیم یاسوج-اصفهان حد فاصل توت‌نده و پاتاوه، واقع در محدوده روستای کره توسط یکی از خیرین راهسازی استان در دست اجرا است.

عابد محمدی افزود: سهم مشارکت خیر ۷۵ درصد و میزان مشارکت اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز ۲۵ درصد است.

وی بیان کرد: برآورد اولیه پروژه بر اساس فهرست بها ۱۴۰۲ بالغ بر چهار و نیم میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: تعهدات خیر، اجرای تعریض کوبش، اجرای لایه زیرسازی و اساس و اجرای آسفالت به‌عرض هفت و نیم متر است.

محمدی تعهدات راهداری را نیز تأمین قیر مورد نیاز پروژه و رفع معارضات محلی عنوان کرد.

وی ادامه داد: مدت اجرای پروژه سه ماه است و پروژه تا پایان خردادماه ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: به زودی انجمن خیرین راه در این استان راه‌اندازی می‌شود.

یکی از ظرفیت‌های مهم در فعالیت‌های اقتصادی، استفاده از ظرفیت خیرین است. هر چند در کهگیلویه و بویراحمد، تاکنون استفاده چندانی از این ظرفیت نشده است اما برای نخستین بار یکی از پیمانکاران کهگیلویه بویراحمدی کلید این کار را در پروژه‌های راهسازی استان زد.

فرهاد آرامش‌نیا از پیمانکاران استان که در پیش‌برد پروژه ملی بابامیدان-یاسوج-سمیرم نقش مهمی ایفا کرده بود، در خارج از استان نیز پروژه‌های مهمی را به سرانجام رسانده و هم‌اکنون کلید آغاز نخستین همکاری با راهسازی کهگیلویه و بویراحمد در راستای استفاده از ظرفیت خیرین زده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha