کد خبر 201452
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

لرستان به ۱۰ پایگاه جدید امداد جاده‌ای نیاز دارد

لرستان به ۱۰ پایگاه جدید امداد جاده‌ای نیاز دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: ۱۰ پایگاه جدید امداد جاده‌ای با هدف توسعه و تسهیل خدمت رسانی این جمعیت در استان ضروری است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمد قدمی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هم اکنون ۱۹ پایگاه ثابت امداد جاده‌ای با ۴۰۰ امدادگر در لرستان فعال و ۱۰ پایگاه جدید نیز در آمایش سرزمین برای استان پیش‌بینی شده است چراکه توسعه پایگاه های امدادی جمعیت هلال احمر ضروری می‌باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه در زمان حادثه، آسیب دیدگان باید تا رسیدن امدادگران در محیط امن و با تجهیزات کافی مراقبت شوند ایجاد مراکز اسکان اضطراری بین جاده‌ای ضروری است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد اقدامات هلال احمر لرستان توسط ۴۶ هزار و ۵۰۰ امدادگر و عضو این جمعیت انجام می شود ادامه داد: ۱۹۷ خانه هلال با هدف ارتباط مستقیم با روستاهای استان راه اندازی شده است که با اعتبار کافی و تجهیزات به روز خواهند شد.

قدمی با بیان اینکه در آینده نزدیک دوره آموزشی رایگان هلال‌احمر برای خبرنگاران برگزار می‌شود گفت: جمعیت هلال‌احمر لرستان ۱۵ هزار عضو داوطلب دارد که در مواقع مختلف همکاری می کنند .

وی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته تجهیزات بسیاری از هلال احمر لرستان به روز شده است بیان کرد: با این حال استان همچنان از نظر تامین تجهیزات جزو ۱۰ استان‌ آخر کشور است.

قدمی با تاکید بر اینکه معاونان هلال احمر لرستان بدون تاثیر از هیچگونه مساله سیاسی و تنها با اولویت نیروهای توانمند منصوب شده اند گفت:‌ پس از رایزنی های بسیار؛ مجوز دانشگاه علمی کاربردی هلال‌احمر با پیشنهاد ۱۶ رشته در استان اخ شده است که همه باید برای راه‌اندازی آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: ۱۶ بالگرد در جمعیت هلال احمر کشور وجود دارد که به صورت شناور در اختیار استان ها قرار می‌گیرد اما خواسته لرستان برخورداری از این ظرفیت می باشد که در این راستا سایت هوایی هلال احمر نیز مجهز شده است.

وی گفت: سال قبل هفت میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به افراد نیازمند به درمان در استان اعطا و سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات به این قشر پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha