کد خبر 201435
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲

وزیر راه:

توافقنامه ساخت راه آهن رشت- آستارا هفته آینده امضا می‌شود

توافقنامه ساخت راه آهن رشت- آستارا هفته آینده امضا می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: در پی انجام مذاکرات خارجی برای پیشبرد طرح‌های حمل‌و نقلی، توافق ساخت راه آهن رشت- آستارا تا هفته دیگر امضا می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ «مهرداد بذرپاش» امروز در حاشیه همایش سواحل و بنادر در جمع خبرنگاران درباره سرنوشت ساخت راه آهن رشت- آستارا، اظهار کرد: در مذاکرات با کشورهای خارجی تکمیل خطوط کریدور و انواع مُدهای حمل و نقلی را در ‌دستور کار داریم که در همین راستا با اتمام بخشی از مذاکرات خارجی، توافقنامه ساخت راه آهن رشت - آستارا تا هفته آینده امضا و عملیات ساخت این مسیر ریلی آغاز خواهد شد.

پیشرفت هم‌زمان مذاکرات فنی و مالی با روسیه برای ساخت راه آهن رشت - آستارا در سال جدید، تحقق وعده احداث یکی از مهم‌ترین پروژه‌های موثر شبکه ریلی که تکمیل کننده کریدور شمال - جنوب و ادامه دهنده راه‌آهن قزوین - رشت است، را پررنگ‌تر کرده است.

پیش تر نیز معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور نیر به ایرنا خبر داده بود که تمایل روسیه برای مشارکت در پروژه راه آهن رشت- آستارا قطعی است و دولت نیز جلسات متعددی با مقامات روسیه داشته و دو کشور از مذاکرات در خصوص ضرورت احداث عبور کرده‌ اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha