کد خبر 201239
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

ورود دستگاه قضا به موضوع کمبود دارو در خراسان‌شمالی/ اقدامات علوم پزشکی در حد پیگیری بود!

ورود دستگاه قضا به موضوع کمبود دارو در خراسان‌شمالی/ اقدامات علوم پزشکی در حد پیگیری بود!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان‌شمالی از ورود دستگاه قضایی استان به موضوع کمبود دارو در داروخانه‌ها خراسان‌شمالی خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین یوسفی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: چندی است که کمبود دارو در استان باعث نارضایتی شهروندان و البته اختلال درروند بهبود بیماران شده است.

وی گفت: حسب ارجاع و دستور رئیس‌کل محترم دادگستری استان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان به این موضوع ورود کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان‌شمالی افزود: با عنایت به اینکه حوزه دارو و درمان یکی از مهم‌ترین واصلی‌ترین دغدغه‌ی شهروندان است، در پی گزارش‌ها متعدد واصله مبنی بر کمبود انواع مختلف دارو و شیر خشک در استان و نیز فقدان پزشک عمومی در ایام تعطیلات نوروز در اکثر درمانگاه‌های مرکز استان و پیرو بازدیدهای دوره‌ای از داروخانه‌های استان متأسفانه مشخص شد که برخی از اقلام دارویی در داروخانه‌ها کمیاب بوده و با کمبود شدید در این زمینه مواجه هستیم.

این مقام قضایی اظهار داشت: طی مکاتبه‌ای با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، مراتب جهت رفع مشکلات مذکور منعکس شد اما ملاحظه شد که اقدامات به‌عمل‌آمده توسط دانشگاه علوم پزشکی استان، بسیار کلی و در حد پیگیری موضوع و ثبت داروهای موردنیاز در سامانه‌ی مربوطه خلاصه‌شده و اقدام عملیاتی جهت رفع مشکل به عمل نیامده است.

یوسفی خاطرنشان کرد؛ در پاییز سال گذشته نیز از داروخانه‌های مرکز استان و مراکز درمانی بجنورد بازدید شد و گزارش کمبودها و مشکلات احصا شده به انضمام پیشنهادهایی جهت پیشگیری از وقوع بحران تأمین دارو به‌ویژه در حوزه‌ی داروهای استراتژیک به قوه قضاییه گزارش و به رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی استان نیز ابلاغ شد و حسب پیگیری صورت گرفته این موضوع توسط معاون قوه قضاییه به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت بررسی پیشنهادهای این معاونت و رفع مشکلات موجود در حوزه‌ی دارو اعلام‌شده است.

وی تأکید کرد؛ حوزه سلامت شهروندان یکی از دغدغه‌ها و مسائلی است که به‌صورت مستمر تحت رصد دستگاه قضایی در استان قرار داشته و با جدیت به دنبال رفع مشکلات شهروندان در رابطه با این موضوع هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha