کد خبر 201165
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹

آیا می دانید ساحل مکسر کجاست؟

آیا می دانید ساحل مکسر کجاست؟

حسی رمزگونه و رازآلود در اشکال صخره‌های ساحل مکسر نهفته است که شما را تا قعر طبیعت می‌کشاند.

به گزارش گروه وب گردی حیات؛ مکسر، ساحلی بکر و زیبا با مناظری چشم نواز و دل فریب در بندرلنگه استان هرمزگان است. صخره‌های ساحل خلیج فارس در منطقه مکسر پس از میلیون‌ها سال، بر اثر فرسایش حاصل از امواج دریا و باران‌های شدید و طوفان به اشکال گوناگون درآمده اند که بسیار جذاب و دیدنی هستند؛ این منطقه برای گردشگران بسیار جالب توجه است.

بندر مقام از توابع بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان است. در چند کیلومتری بندر مقام از طرف جاده پارسیان-مقام، منظره‌ای چشم نواز از تلاقی کوه و دریا و صخره بوجود آمده که سالانه بومی‌ها و گردشگران زیادی از مناطق مختلف ایران زمین را بخود می‌کشاند. حسی رمزگونه و رازآلود در اشکال صخره‌های این منطقه نهفته است که شما را تا قعر طبیعت می‌کشاند. صخره‌هایی پر از اشکال گوناگون که حتی ساعت‌ها می‌توان به نظاره شان نشست؛ اشکال پنهان در پیچ و خم این صخره‌ها و زیبایی منحصر به فردشان مسحورکننده است. با گوش سپردن به موسیقی موج‌های خلیج فارس به آرامش می‌رسید و زمین با صخره‌ها و لایه‌های بی نظیر خود منظره‌ای چشم نواز را برای شما به ارمغان می‌آورد. 

آیا می دانید ساحل مکسر کجاست؟

ساحل مکسر مقام 

فرسایش صخره های ساحل با کمک آب های خلیج فارس بندر زیبای مقام را پدید آورده است، شاید بتوان گفت ساحل صخره‌ای مکسر اصلی‌ترین جای دیدنی بندر مقام به شمار می‌رود. ساحل مکسر یکی از متفاوت‌ترین ساحل‌های ایران می‌باشد که امواج خروشان دریا صخره‌های آن را به شکل و شمایلی خاص درآورده‌اند.

مکسر به معنای شکسته و خرد شده است و علت نام گذاری این ساحل وجود صخره‌هایی با شکستگی فراوان و تراش خوردگی‌های زیبا در اثر فرسایش است. بندر مقام ساحل مکسر جایی است که علاوه بر اهداف تجاری به مکانی توریستی تبدیل شده است و همین باعث شده است، این ساحل خاص و بی نظیر درهایش را به روی جهانیان باز کند.

«ام اکسر» یا «مکسر» واژه‌ای عربی به معنی «شکسته شده» یا «خرد شده» می‌باشد. نام این ساحل عربی است، چون تعداد زیادی از ساکنان این ناحیه عرب زبان ایرانی هستند، لذا نام برخی مناطق نیز برگرفته از زبان عربی و گویش مردمان منطقه است. از آنجا که صخره‌های این ساحل پس از میلیون‌ها سال و بعد از جدا شدن از دریا، بر اثر فرسایش حاصل از امواج دریا و باران‌های شدید موسمی و طوفان به اشکال گوناگون و بسیار جذاب و دیدنی درآمده اند و بشکل حجم‌هایی بزرگ و عجیب که گویی صخره‌هایی از سیاره‌ای دیگر به این ساحل افتاده اند، دیده می‌شوند، به خاطر شکستگی‌های فراوان صخره‌های این منطقه این ساحل به مکسر (ام اکسر) مشهور شده است.

آیا می دانید ساحل مکسر کجاست؟

اشکال عجیب و جذاب این صخره‌ها و زیبایی و سکوت و آرامش دریا همه و همه سبب آرامش روح و جسم آدمی هستنند. تجربه به نظاره نشستن طلوع و غروب خورشید وصف ناشدنی است که لذتی ناب و عمیق برایتان خواهد داشت. با تجربه پابرهنه رفتن در ساحل روی شن‌های نرم و لمس آن‌ها قطعا حالتان را خوب می‌کند.

این ساحل خارق‌العاده با تندیس‌های سنگی و صخره‌ای در جاده ساحلی بندر مقام قرار دارد و بسیار بکر و دنج می‌باشد. با اینکه در این اواخر فعالیت‌هایی در نزدیکی این ساحل مانند احداث مجموعه پرورش میگو صورت گرفته است. اما باز هم ساحل مکسر مقام لوکیشن آرام و دلنشینی برای سپری کردن لحظاتی خوب و به یاد ماندنی محسوب می‌شود.

کمپ زدن در این ساحل زیبا و تماشای طلوع و غروب خورشید بر فراز دریا و ستاره‌های آسمان شب آن در سال‌های اخیر جزو برنامه‌های جذاب اکثر گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند به شمار می‌رود. اگرچه که ساحل مکسر مقام شرایط آب و هوایی بسیار گرم و مرطوبی دارد و در زمستان‌ها دمای آن به کمتر از منفی ۶ درجه تجاوز نمی‌کند. اما، به دلیل بارش باران و افزایش سطح آب دریا امکان چادر زدن در ساحل وجود ندارد. به همین دلیل، سفر به بندر مقام ساحل مکسر در فصل زمستان انتخاب مناسبی نیست. بهتر است در پاییز و بهار به این منطقه سفر کنید.

از دیگر اماکن و جاهای دیدنی بندر مقام و اطراف آن می‌توان به ساحل بستانو، ساحل نیرم، چشمه شمس، دره اودبه، چشمه فاریاب، تنگه شوتاریکو، تنگه بوچیر، قلعه تاریخی ایزدخواست، آب انبارهای تاریخ و کوه‌ها و تپه‌هایی با اشکال عجیب و خاص و جاده بندر مقام هرمزگان اشاره نمود.

موقعیت مکانی

این ساحل در بخش شیب کوه شهرستان بندرلنگه قرار دارد. ساحل مکسر بعد از بندر لنگه در میانه جاده مقام بستانو، نزدیک جاده واقع شده است. اگر از سمت شهر پارسیان برای دیدن ساحل مکسر می‌روید، باید از روستای زیارت و مغدان بگذرید که قبل از بندر مقام به ساحل مکسر خواهید رسید. بهترین مسیر برای کسانی که از نقاط دور با پرواز می‌آیند، از فرودگاه عسلویه تا ساحل مکسر، دقیقا یک و نیم ساعت و تا بندرلنگه مسیر سه ساعت طی مسیر خواهند کرد.

آیا می دانید ساحل مکسر کجاست؟

آیا می دانید ساحل مکسر کجاست؟

آیا می دانید ساحل مکسر کجاست؟

آیا می دانید ساحل مکسر کجاست؟

آیا می دانید ساحل مکسر کجاست؟

آیا می دانید ساحل مکسر کجاست؟

آیا می دانید ساحل مکسر کجاست؟

آیا می دانید ساحل مکسر کجاست؟

آیا می دانید ساحل مکسر کجاست؟

آیا می دانید ساحل مکسر کجاست؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha