کد خبر 201022
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲

استاندار کرمان:

استان کرمان ۷۳۰ اثر ملی دارد

استان کرمان ۷۳۰ اثر ملی دارد

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت های استان در زمینه های مختلف، گفت: کرمان ۷۳۰ اثر ملی و ۷ اثر جهانی دارد.

 به گزارش گروه استان ها حیات؛  محمد مهدی فداکار گفت: سرانه آموزشی در جنوب استان کرمان بهبود یافته است.

وی اظهار داشت: کرمان بزرگ‌ترین استان کشور و دارای ۲۳ فرمانداری است و باوجود اینکه ظرفیت‌های کرمان بسیار گسترده است، اما اداره آن نیز کار سختی است.

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان، بیان داشت: کرمان یک استان چهار فصل است، در حوزه معدن به عنوان بهشت معادن کشور محسوب می‌شود و در بخش فولاد نیز قطب فولاد کشور هستیم.

فداکار با بیان این مطلب که در بخش مس، علی‌رغم برداشت پنجاه ساله آن اما تنها ۹ درصد مس، برداشت شده است، ابراز داشت: اینها ظرفیت‌های خدادادی استانی و ملی است که باید از آنها استفاده کرد، از طرف دیگر در صورت ایجاد فرآوری، ارزش افزوده مس می‌تواند تا هشت برابر افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه بیشترین صادرات غیر نفتی کرمان مربوط به پسته و مغز آن است، بیان داشت: زندگی مردم در استان وابسته به محصول پسته است، همچنین محصول دوم استراتژیک استان خرما است که در شرق استان محوریت دارد و در جنوب کرمان نیز وجه غالب محصولات گلخانه‌ای است که بیشتر به کشور روسیه صادر می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت حوزه گردشگری استان، افزود: این استان دارای هفت اثر ثبت جهانی و ۷۳۰ اثر ثبت ملی است که ظرفیت گردشکری خوب برای این خطه از ایران اسلامی محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha