کد خبر 215089
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

استاندار کرمان برای همکاری‌های تجاری با اندونزی اعلام آمادگی کرد

استاندار کرمان برای همکاری‌های تجاری با اندونزی اعلام آمادگی کرد

 استاندار کرمان گفت: این استان آمادگی دارد زمینه‌ ارتقای روابط با اندونزی را فراهم کند تا روابط دوجانبه تجاری در حوزه تجاری و معدنی داشته باشیم.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ محمدمهدی فداکار در دیدارِ "رونی پراستیو یولیانتورو" سفیر اندونزی در ایران با اشاره به اینکه کرمان از نظر مساحت بزرگترین استان کشور است، افزود: این استان ۲۵ شهرستان و بیش از سه و نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

وی به موقعیت ترانزیتی فوق‌العاده کرمان به لحاظ ریلی و جاده‌ای اشاره و عنوان کرد: این استان در حوزه کشاورزی سه محصول صادراتی پسته، خرما و محصولات جالیزی دارد که به روسیه و بعضی کشورهای همسایه صادر می‌شود.

نماینده عالی دولت در کرمان اظهار داشت: ظرفیت عمده این استان در حوزه معادن است، کرمان در مس پنجمین ذخیره جهانی را دارد و در تولید مس رتبه ۱۷ جهان را کسب کرده است.

فداکار ادامه داد: همچنین کرمان در تولید و زنجیره فولاد در رده‌های اول قرار دارد و سال گذشته ۲۱ میلیون تن کنستانتره داشتیم و با این اوصاف می‌توانیم یک سیستم تهاتر بین فولاد با کائوچو از شرق آسیا داشته باشیم.

استاندار کرمان در خصوص حوزه گردشگری نیز گفت: کرمان صاحب هشت اثر جهانی ثبت جهانی است و نسبت به استان‌های دیگر در ردیف اول قرار دارد، همچنین در حوزه دانشگاهی نیز شرکت‌های فناور خوبی در این استان است.

فداکار با اشاره به وجود ظرفیت‌های قابل توجه در این استان برای ارتقای روابط با کشورهای مختلف از جمله اندونزی، گفت: آماده همکاری با تجاری با اندونزی در حوزه مس و فولاد هستیم.

استاندار کرمان همچنین از سفیر اندونزی دعوت کرد از ظرفیت‌های اقتصادی و معدنی گل‌گهر بازدید کند و همچنین حمایت خود را از ارتقای و توسعه روابط اعلام کرد.
"رونی پراستیو یولیانتورو" سفیر اندونزی در ایران در این دیدار با اشاره به اینکه استان کرمان به دلیل داشتن پتانسیل‌های زیاد می‌تواند نامزد مناسبی برای همکاری‌های دو کشور باشد، گفت: اندونزی و ایران پتانسیل‌های زیادی دارند و دو کشور بزرگ مسلمان و از لحاظ اقتصادی نیز هر دو بزرگترین هستند و ما آماده ارتقا و توسعه روابط هستیم و از این امر استقبال می‌کنیم.

سفیر اندونزی: کرمان در زمینه کشاورزی تجارت خوبی دارد

سفیر اندونزی در ادامه گفت: استان کرمان علاوه بر منابع معدنی در زمینه کشاورزی خرما و پسته نیز تجارت خوبی دارد و براساس آماری که از توسعه تجارت ایران داریم صادرات خرما به اندونزی زیاد است.

وی با اشاره به سفر اخیر آیت‌الله رئیسی به اندونزی اضافه کرد: این سفر زمینه ارتقای روزافزون همکاری‌های دو کشور را فراهم کرد و در طول سفر تفاهم نامه‌های زیادی امضا شد و اکثر تفاهمنامه‌ها در مورد مسائل اقتصادی بود که پیش زمینه‌ای برای همکاری‌های بیشتر اقتصادی می‌تواند باشد.

سفیر اندونزی توضیح داد: در این سفر رئیس جمهور اندونزی در مورد انتقال پایتخت اندونزی از شهر جاکارتا به شهر دیگری نیز صحبت شد که پایتحت جدید نیازمند سرمایه‌گذاری از جمله ساخت و ساز است.

وی ادامه داد: ما امیدوار هستیم ایران بتواند یک سرمایه‌گذاری در توسعه این پایتخت انجام دهد، طبق روال گذشته تهیه فولاد از ایران قطعا بیشتر خواهد شد و امیدوارم بتوانیم این تهاتر را انجام دهیم.

سفیر اندونزی با اشاره به همکاری‌های دو جانبه‌ای که بین اندونزی و استان کرمان است، گفت: برای گسترش روابط و عقد قرارداد خواهرخواندگی بین استان کرمان و یکی از استان‌های اندونزی اعلام آمادگی می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha