کد خبر 200971
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

ساخت ۹۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان بخش صنعت کشور

ساخت ۹۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان بخش صنعت کشور

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۸۰۰ هکتار زمین متعلق به سازمان ملی زمین با ظرفیت حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی برای تامین مسکن کارکنان تحصیص یافته است.

به گزارش گروه لقتصادی حیات؛ ارسلان مالکی، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، گفت:  سازمان ملی زمین و مسکن  تاکنون با ۹ شرکت پیشران صنعتی تفاهم همکاری ساخت مسکن منعقد کرده  و پیش‌نویس انعقاد تفاهم‌نامه با ۵ شرکت صنعتی دیگر در شهرهای خواف، بیرجند، خوسف و تبریز نیز آماده شده که ساخت حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد دیگر را به دنبال خواهد داشت.

به گفته سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، طراحی و اجرای پروژه‌ای به نام صنعت شهرها توسط کارگروه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت  است و هدف از این طرح این است که از ظرفیت کارخانجات و صنایع بزرگی که دارای قدرت مالی و مدیریتی کافی برای تولید مسکن کارکنان خود هستند نیز در طرح نهضت ملی مسکن بهره ببریم.

 مالکی گفت: پروسه شناسایی اراضی مناسب برای ساخت مسکن کارکنان بخش صنعت در حرائم شهرها در تمامی استان‌های کشور از سال گذشته آغاز و فرآیند الحاق آن‌ها در دستور کار قرار گرفت و در نهایت این زمین‌ها برای ساخت مسکن به کارخانجات تحویل داده می‌شوند.

او می گوید: پیش از این برای ساخت مسکن و اختصاص اراضی به تمامی دستگاه ها در راستای طرح جهش تولید مسکن اختصاص یافته است که در این زمینه تاکنون همکاری دستگاه ها بسیار خوب بوده است.

مالکی گفت: با اجرایی شدن این طرح ما شاهد تقویت و اجرا و تسریع در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha