کد خبر 200962
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

برخورد با تخلفات پلاک در ایلام

برخورد با تخلفات پلاک در ایلام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: طرح عملیاتی برخورد با تخلفات پلاک با هدف ارتقاء انضباط ترافیکی و اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در استان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سرهنگ علی احمد شاوردی اظهار داشت: طرح عملیاتی برخورد با تخلفات پلاک با هدف ارتقاء انضباط ترافیکی و اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و برخورد با رانندگان سودجو، هنجارشکن و قانون گریز ازشنبه به مدت ۴ روز در سراسر استان اجرا می‌شود. 

وی افزود: در پی توسعه سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات، برخی از رانندگان سودجو، هنجارشکن و قانون‌گریز با انجام تخلفاتی همچون مخدوش کردن پلاک، پوشش پلاک، پلاک تقلبی، تغییر ارقام پلاک، نصب اشیاء روی پلاک و دیگر موارد به ویژه در موتورسیکلت‌ها علاوه بر ایجاد بی نظمی در ترافیک، اقدام به بی قانونی می‌کنند که لازم است پلیس با آنان برخورد کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام تصریح کرد: به همین منظور، پلیس راهور استان طرح برخورد با تخلفات پلاک‌های دستکاری شده، مخدوش شده، پلاک ناخوانا، تقلبی و وسایل نقلیه فاقد پلاک را در دستور کار قرار داده است که این طرح با هدف ارتقاء انضباط ترافیکی و اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، برخورد با رانندگان سودجو، هنجارشکن و قانون گریز از امروز در سراسر استان اجراء خواهد شد.

سرهنگ شاوردی با اشاره به اینکه دستکاری پلاک و یا مخدوش نمودن آن برابر ماده ۷۲۰ مجازات اسلامی جرم انگاری شده است، عنوان کرد: برابر این ماده قانونی، متخلفان از این قانون به ۶ ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha