کد خبر 200852
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱

پوشش بیمه‌ای ۲۳ هزار هکتار از اراضی زراعی فامنین

پوشش بیمه‌ای ۲۳ هزار هکتار از اراضی زراعی فامنین

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین از پوشش بیمه‌ای کشاورزی ۲۳ هزار ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ منصور خزایی اظهار کرد: امسال حدود ۲۳ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان فامنین زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته که از این میزان سطح ۲۲ هزار و ۲۷۰ هکتار مربوط به بیمه غلات دیم و سایر محصولات دیم نظیر حبوبات، گلرنگ و کاملینا در قالب طرح جهش تولید در دیم‌زارهای شهرستان است.

وی با بیان اینکه این اراضی با حمایت و مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از تخفیف بیمه بهره مند شدند و مابقی به بیمه محصولات آبی اختصاص دارد، تصریح کرد: مجموع سطح کشت محصولات زراعی دیم این شهرستان در سال زراعی جاری ۴۴ هزار و ۱۶۳ هکتار و محصولات زراعی آبی ۱۲ هزار هکتار بوده است.

خزایی با بیان اینکه مجموع سطح بیمه محصولات زراعی آبی و دیم در سال گذشته ۲۲ هزار و ۸۹۳ هکتار بوده است، افزود: در سال گذشته با توجه به خسارت خشکسالی حادث شده پس از ارزیابی خسارت توسط کارشناسان صندوق بیمه توأم با ارزیابی ماهواره ای و پس از پیگیری‌های صورت گرفته، غرامت با هدف جبران بخشی از زیان کشاورزان به خسارت دیدگان پرداخت شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی فامنین، وی خاطرنشان کرد: مجموع بارش ها در سال زراعی جاری تاکنون ۱۲۸.۳ میلی‌متر بوده که نسبت به سال زراعی گذشته در مدت مشابه ۱۲ درصد کاهش داشته است.

خزایی ادامه داد: هنگام بارش باران و نزولات جوی دو موضوع پراکنش و مقدار بارش برای کشاورزی اهمیت بسیاری دارد چراکه بارش به موقع و دارای پراکنش مناسب موجب رشد مراحل مختلف از جمله اندام هوایی گیاه می شود.

وی با اشاره به مخاطرات تهدیدکننده بخش کشاورزی گفت: با توجه به این مخاطرات که اغلب خسارت مالی برای کشاورز به دنبال خواهد داشت، ارائه طرح های متنوع بیمه ای جذابیت لازم برای بیمه کردن محصولات کشاورزی برای بهره برداران این بخش را فراهم کرده و خوشبختانه سطح بیمه انجام شده امسال نیز افزایشی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha