کد خبر 214978
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

کرمانشاه رتبه نخست تولید "جو" کشور را کسب کرد

کرمانشاه رتبه نخست تولید "جو" کشور را کسب کرد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه امسال رتبه نخست تولید "جو" در کشور را کسب کرد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ فرهاد شریفی با اشاره به رکوردشکنی استان کرمانشاه در زمینه تولید جو در کشور در سال زراعی جاری، گفت: امسال ۴۴۰ هزار تن جو در استان تولید شد و رتبه نخست تولید جو کشور به کرمانشاه اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در سال زراعی گذشته رتبه چهارم تولید جو را در کشور داشت، گفت: امسال این استان به عنوان بزرگترین تولیدکننده جو کشور معرفی شده است.

شریفی با بیان اینکه امسال نزدیک ۲۰۰ هزار هکتار جو در استان کرمانشاه کشت شده بود، گفت: بیش از ۱۸۵ هزار هکتار از این سطح به جو دیم و بیش از ۱۴ هزار هکتار به کشت جو آبی اختصاص داشت.

شریفی یادآور شد: در سال زراعی گذشته ۱۶۰ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت جو دیم و آبی رفته بود که در نهایت ۱۶۰ هزار تن تولید جو در استان داشتیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش چشمگیر عملکرد مزارع جو در سال زراعی جاری در مقایسه با سال زراعی گذشته در استان، گفت: در حالی‌که در سال زراعی گذشته متوسط عملکرد مزارع جو در استان یک تن در هر هکتار بود، امسال شاهد تولید بیش از دو تن  جو در هر هکتار بودیم.

شریفی بارندگی‌های خوب امسال را مهمترین عامل افزایش عملکرد مزارع جو در استان در سال جاری برشمرد و افزود: علاوه بر این ارائه آموزش‌های ترویجی در جهت بکارگیری تکنیک‌های به‌زراعی در افزایش عملکرد مزارع جو استان نقش مهمی داشته است.‌

شریفی با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان کشت جو انجام می‌شود، گفت: بیشترین کشت جو را در شهرستان‌های معتدل و سرد استان داریم.

حاتمی با بیان اینکه جو به صورت پاییزه در استان کشت می‌شود، گفت: برداشت جو در استان از اواخر خرداد شروع شد و تا حدود ۲۰ روز پیش ادامه داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha