کد خبر 200834
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در محوطه وزارتخانه

تشییع و خاکسپاری  شهید گمنام در محوطه وزارتخانه

«علی تن» گفت: در نظر داریم تا برای این شهید مقبره‌ای را بسازیم و تمثال مبارک شهدای دیگر وزارتخانه را روی آن به تصویر بکشیم. ان شاالله مقبره این شهید زیارتگاهی در وزارتخانه خواهد شد تا همکاران به او متوسل ‌شوند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ «علی تن» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در نظر داریم تا برای این شهید مقبره‌ای را بسازیم و تمثال مبارک شهدای دیگر وزارتخانه را روی آن به تصویر بکشیم. انشاالله مقبره این شهید زیارتگاهی در وزارتخانه خواهد شد تا همکاران به او متوسل ‌شوند.

تماس‌های تلفنی با جامعه ایثارگری

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در خصوص ویژه برنامه‌های این اداره در سالجاری توضیح داد: ما خدمت به جامعه ایثارگری را وظیفه خود می‌دانیم و به آن افتخار می‌کنیم. بر همین اساس طرح «تماس تلفنی با اعضای جامعه ایثارگری» را دستور کار خود قرار داده‌ایم. با اجرای این طرح از احوال ایثارگران و مشکلات‌شان مطلع خواهیم شد و برای حل آنها اقدام می‌کنیم. چند نفر را در دفتر ایثارگران وزارتخانه مسئول پیگیری این تماس‌ها و مشکلات کرده‌ایم.

دیدار و تکریم از خانواده شهدا

وی با بیان اینکه تکریم خانواده شهدا در اولویت برنامه‌های ما در سال جاری قرار دارد، توضیح داد: دیدار با خانواده شهدا برای تکریم آنان یکی از برنامه‌هایی است که هر سال اجرا می‌شود و امسال با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد.

تن افزود: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا در استان‌‎ها توسط مدیران استانی انجام خواهد شد. البته دیدار با خانواده معظم شهدا به تنهایی بر عهده دفتر ایثارگران نیست. تمام مدیران ستادی و استانی موظف شده‌اند که در طول سال به دیدار خانواده‌های معظم شهدا بروند. باید طوری برنامه‌ریزی می‌کنیم که تمام ایثارگران در طول سال از این دیدارها بهره‌مند شوند.

غبارروبی از گلزارهای مطهر شهدا در سراسر کشور

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران غبارروبی از گلزارهای مطهر شهدا را یکی دیگر از برنامه‌های مهم تدارک دیده شده برای سال 1402دانست و در این‌باره گفت: «غبارروبی از گلزارهای مطهر شهدا» در سراسر کشور را با هدف گرامیداشت یاد و خاطر شهدا اجرا خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم این آئین مقدس، باشکوه خاصی برگزار شود.

تن ادامه داد: گلزارهای شهدا اماکن متبرکی هستند و باید همواره به آنها توجه ویژه شود. در این طرح هر دو هفته یک بار گلزارهای مطهر شهدا در سراسر کشور غبارروبی می‌شوند. برای این طرح اعلام عمومی می‌کنیم تا هر کس علاقه دارد در این آئین ارزشمند و نورانی شرکت کند.

تجلیل از ایثارگران در مناسبت‌های خاص

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران درباره تجلیل از ایثارگران در مناسبت‌های خاص هم توضیح داد: قصد داریم از خانواده معظم شهدا در 22 اسفند، روز شهید، از جانبازان در روز جانباز، رزمندگان هفته دفاع مقدس و از آزادگان در 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور تجلیل کنیم.

تن افزود: هدف از اجرای آئین گرامیداشت در مناسبتی خاص این است که برنامه‌ای شایسته برای بخش هدف جامعه ایثارگری برگزار شود تا بدانند قدردان ایثار و ازخودگذشتگی آنها هستیم و فراموش‌شان نکرده‌ایم. همچنین نام بردن از یک شهید در ابتدای جلسات «شورای مدیران وزارتخانه» هم در دستور کار قرار گرفته است. در مجموع هر طور که بتوانیم قصد داریم نام و یاد شهیدان را در میان همکاران و به دنبال آن در جامعه زنده نگه داریم. همچنین تقدیر از همکاران‌مان در وزارتخانه که منتسب به یک شهید هستند را با رویکرد نام بردن از آنها در ابتدای جلسات اداری در دستور کار قرار داده‌ایم که به زودی در تمام وزارتخانه‌ اجرا خواهد شد.

رونمایی و انتشار پنج کتاب در حوزه ایثار و شهادت

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران از رونماییِ 2 کتاب و انتشار 3 کتاب در حوزه ایثار و شهادت خبر داد و گفت: 2 کتاب با نام‌های «خالِ هندی؛ خاطرات جمعی از جانبازان شاغل در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر سومِ شکوهِ ایثار» و «فرِّ شهادت؛ یادنامه شهدای کارمند وزارتخانه، دفتر چهارمِ شکوهِ ایثار» که محوریت آنها خاطرات شهدای وزارتخانه است منتشر شده که آنها را رونمایی می‌کنیم. همچنین 3 عنوان کتاب مرجع نیز در حوزه ایثار و شهادت منتشر خواهد شد.

تن درباره این کتاب‌ها افزود: هدف از انتشار کتاب با محوریت شهدا و ایثارگری‌های آنان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. همچنین نهادینه کردن «ایثار اجتماعی» در وجود افراد هم در دستور کار ما قرار دارد. شهادت، اوجِ قله ایثارگری است اما ایثار اجتماعی نیز از اهمیت والایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: برای هر کدام از برنامه‌ها یک نفر را مسئول کرده‌ایم تا به طور ویژه آن را پیگیری کند تا نتیجه قابل قبولی داشته باشد. افزون بر اینها، قصد داریم با ادارات تابعه وزارتخانه مانند «بنیاد سینمایی فارابی» تعامل بیشتری داشته باشیم تا آثار هنری بیشتری با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت تولید شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha