کد خبر 200819
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

گازرسانی به روستاهای فشافویه و کمربندی قلعه نو محور جلسه شورای شهرستان ری

گازرسانی به روستاهای فشافویه و کمربندی قلعه نو محور جلسه شورای شهرستان ری

سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری در حالی برگزار شد که مسائلی چون گازرسانی به روستاهای فشافویه و آغاز بکار طرح کمربندی قلعه نو در آن مطرح شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ جلسات شورای اسلامی شهرستان ری به صورت مستمر در دوره ششم مدیریت شهری برگزار می شود و جلسه سیزدهم آن نیز عصر چهارشنبه بود که مسائل مختلف این شهرستان با حضور جعفر بندی شربیانی رئیس و اعضای این شورا بررسی شد.

شربیانی در این جلسه با اشاره به چالش‌های پیش روی شوراهای اسلامی گفت: با توجه منویات مقام معظم رهبری در زمینه همدلی مسئولین در خدمت به مردم و رفع مشکلات، در سطح شهرستان ری نیز برخی با وجود کارنامه غیر قابل قبولی که در زمان مسئولیت‌های پیشین داشتند، سعی دارند قطار خدمت انقلاب اسلامی را از ریل خارج کنند اما باید در مقابل این چالش‌ها مقاومت کرد و با همدلی و همگرایی مطالبات مردمی را پیگیری کرد.

وی با اشاره به آغاز به کار پروژه کمربندی قلعه‌نو گفت: این پروژه یکی از نمادهای حقیقی و واقعی شوراست زیرا که مطالبه این پروژه از سوی شوراها مطرح شد و در کنار انگیزه استاندار وقت برای خدمت‌رسانی به مردم این بخش پایتخت مراحل متعددی را طی کرد تا اجرایی شد لذا باید موضوع گازرسانی به روستاهای فشافویه را نیز به همین منوال پیگیری کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با بیان اینکه یکی از معیارهای ما باید این باشد که به حل مسئله و مشکلات مردمی بپردازیم گفت: مسئله و مطالبه گازرسانی به روستاهای بخش فشافویه و مشکلات مردم در این زمینه در دستور کار قرار دارد اما باید با پیگیری از دستگاه‌های مسئول و مسئولان ذی‌ربط تا حصول نتیجه پیگیری شود.

شربیانی افزود: در ابتدای کار به مردم شهرستان ری قول دادم که از منابع تهران که حق مردم شهرستان ری است، درازای معضلات و مشکلات تحمیلی از شهر تهران برای ری استفاده کنیم که در این راستا موفق شدیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی افزود: علاوه بر اقدامات پیشین بر اساس جلساتی که با معاونت عمرانی شهرداری تهران داشتیم در محور شهید رجایی تا کهریزک تصمیمات خوبی اتخاذ شده و ورودی و دسترسی کهریزک اصلاح خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از مردم و عدم توجه به نیازها یکی از آفات جامعه شورایی است و نباید خدمت‌رسانی به تعویق بیفتد زیرا که در برخی مناطق شوراها که نهادی مردمی هستند به‌عنوان شورای مسئولین قلمداد می‌شوند که شایسته نیست و مردم متضرر خواهند شد.

وی همچنین ضمن تبریک روز ملی شوراها ادامه داد: در ۶ دوره‌ای که از تشکیل شوراها سپری شده، این نهاد مردمی و انقلابی همیشه درصحنه و همیشه پیگیر با همه فراز و نشیب‌ها یکی از نمادهای موفق تبلور مردم‌سالاری و سپردن امور به مردم در نظام جمهوری اسلامی است.

این عضو شورای شهر تهران افزود: خدا را شاکریم که در دوره ششم در کنار جامعه بزرگ خدمت رسانی در کشور، توانستیم خادم مردم شهرستان ری، روستاها، شهرها و بخش‌ها باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف اصلی شوراها نظارت بر امور است که در وظایف ذاتی آن‌ها تعریف شده و نکته بسیار مهمی است که شاید در برخی دوره‌ها مغفول مانده؛ اما معتقدیم که در این دوره شوراها باید کارویژه رسیدگی به موضوعات نظارتی تعیین و به مباحث آن پرداخته شود.

شربیانی تصریح کرد: امروز در کلیت نظام و دولت انقلابی ارزیابی عملکرد و ارائه کارنامه کاری به مردم، یکی از دغدغه‌های اصلی است که چالش‌های عدم کارآمدی را برطرف خواهد کرد و این کارنامه می‌تواند مبنا و شاخصی برای کلیت نظام باشد که باید به آن نیز توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha