کد خبر 200806
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

برنامه ریزی برای توسعه متوازن شهر و روستا مهمترین رسالت شوراهای اسلامی است

برنامه ریزی برای توسعه متوازن شهر و روستا مهمترین رسالت شوراهای اسلامی است

فرماندار رباط‌کریم گفت: شوراها در عرصه اجتماعی، مدیریت شهری و توسعه اقتصادی نقش بسیار مهم و موثری را ایفا می کنند و تلاش در راستای توسعه متوازن شهرها و روستاها از جمله اقدامات موثر شوراها است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ امید احمدی عصر چهارشنبه در همایش ملی شوراهای اسلامی شهرستان رباط‌کریم با بیان اینکه شوراهای اسلامی به عنوان یک رکن مهم برای اداره امور شهرها و روستاها و توسعه و آبادانی آنها به شمار می روند خاطر نشان کرد: عملکرد شوراها به عنوان نوک پیکان خدمت رسانی به شهروندان نقش مهمی در تامین رفاه و رضایت مندی مردم و افزایش کیفیت زندگی آنها دارد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری گفت:جلب مشارکت حداکثری مردم برای انتخابات بسیار مهم است وبا توجه‌ به دستور اکید رئیس جمهور، مسئولین و شوراهای اسلامی ظرفیت خود را در جذب و روشنگری مردم برای حضور حداکثری در انتخابات را پیش ببرند.

احمدی در ادامه با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی که برپایه امت بنا نهاده شده است اظهار داشت: انتخابات تحقق مردم سالاری دینی است که با مشارکت گروه ها وطیف های مختلف مردمی صورت می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «انتخابات مظهر قدرت ملی است» تاکید کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری،کارهای گروهی باید به حلقه های میانی واگذار گردد و از رأی و نظرات مردم در مسائل کشوری و موضوعات مختلف باید استفاده کرد و به بهره برد چون مردم در بطن جامعه زندگی می کنند و آگاهی زیادی نسبت به مسائل و مشکلات پیرامون خود دارند.

فرماندار شهرستان رباط کریم تصریح کرد: طبیعتاً افرادی که برای خدمت به مردم انتخاب می‌شوند باید با برنامه ریزی جدی و آگاهی از مسائل و موضوعات مرتبط با جامعه که مردم هرروز با آنها سروکار دارند بتواند به وظیفه خود به نحو شایسته عمل کند.

وی خاطر افزود: در این مدتی که در شهرستان رباط کریم در منصب فرماندار به شهروندان خدمت می کنم خوشبختانه شاهد این بودم که مسئولان و مدیران شهرستان در موضوعات مختلف شهری همراه و همدل با یکدیگر هستند و این امر مهم هم به نفع مردم است و هم اتفاقات خوبی را برای شهرستان رقم می زند.

فرماندار شهرستان رباط کریم بر ضرورت تسهیل در رفاه شهروندان به عنوان مهمترین اولویت مجموعه مدیریت شهری تاکید کرد و افزود :در سال جاری خوشبختانه اوضاع ارزش افزوده ها رو به بهبودی گذاشته ، بر همین اساس تمام سعی ما بر این است که با توجه به نیاز مردم و با موضوعیت رفاه شهروندی پروژه های جدید عمرانی تعریف و آغاز شود.

احمدی نگهداشت جمعیت روستاها را در گرو توسعه عمران و آبادانی دانست و تاکید کرد:ما باید شرایط را طوری فراهم کنیم که از مهاجرت بی رویه جلوگیری شود وبا ایجاد فضاهای گردشگری و درآمد پایدار بر مبنای قانون ، رونق اقتصادی را به روستاها بازگردانیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha