کد خبر 200770
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱

وزیر فرهنگ در حاشیه بازدید از یکی از چاپخانه های پایتخت:

به آینده صنعت چاپ و نشر کشور امیدواریم

 به آینده صنعت چاپ و نشر کشور امیدواریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شرکت های چاپ باید با بهره گیری از مجموعه های دانش بنیان داخلی، وابستگی به خارج از کشور را به حداقل برسانند تا در نهایت چرخه کامل صنعت چاپ به دست توانمند جوانان خلاق ایرانی سپرده شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه همزمان با هفته کارگر و ‌در آستانه برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران در حاشیه بازدید از  چاپخانه کیمیای نقش الماس با اشاره به ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت های صنعت چاپ کشور گفت: وزارت فرهنگ خود را موظف می داند چالش های پیش روی صنعت چاپ کشور را در همفکری با اهالی این صنعت بطور کامل مرتفع کند. 

وی با یادآوری نشست نوروزی خود با دست اندرکاران صنعت چاپ گفت: اهالی صنعت چاپ می توانند با احصای آیین نامه ها و قوانین مورد نیاز و ارائه آن به دفتر چاپ و نشر معاونت فرهنگی، زمینه طرح مشکلات صنعت چاپ در کمیسیون فرهنگی دولت را فراهم کنند. 

اسماعیلی با بیان این که به آینده صنعت چاپ و نشر کشور امیدوار است، تاکید کرد: شرکت های چاپ باید با بهره گیری از مجموعه های دانش بنیان داخلی، وابستگی به خارج از کشور را به حداقل برسانند تا در نهایت، صفر تا صد این صنعت به دست توانمند جوانان خلاق ایرانی سپرده شود از سوی دیگر برای تغییر نسل های قبلی ماشین آلات صنعت چاپ کشور، گام های اساسی برداشته خواهد شد.

وی در پایان به ارتقای شأن دبیرخانه شورای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی با حضور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ اشاره کرد و افزود: شورای پاسداشت زبان فارسی با جدیت پیگیر مصوبات جلسات شورا است که در این راستا تعامل و هماهنگی با نهادها و ارگان های مختلف از اهمیت خاصی برخوردار است و در مجموع امیدواریم از این پس نمادهای هویتی و ملی در شهر ها جلوه بیشتری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha