کد خبر 211685
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

افزایش 72 درصد همراهی اصناف کشور با طرح پاسداشت زبان فارسی

افزایش 72 درصد همراهی اصناف کشور با طرح پاسداشت زبان فارسی

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش 72 درصد همراهی اصناف کشور با طرح پاسداشت زبان فارسی خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ عباس محمدیان، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به افزایش همراهی ملی در عرصه صیانت از زبان فارسی به‌‏عنوان سرمایه فرهنگی هویت‌ساز، اظهار داشت: خوشبختانه به واسطه اقدامات و برنامه‌های فرهنگی موثر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم در حوزه پاسداشت زبان فارسی از جمله اجرای موفق قانون ممنوعیت استفاده از عناوین و اصطلاحات بیگانه در تابلوهای سردر واحدهای صنفی، شاهد همراهی اصناف در پیشنهاد عناوین فارسی و ترویج نام نمادهای برخاسته از زبان و ادبیات فارسی هستیم.

محمدیان افزود: بر اساس آمارهای موجود در 3 ماه نخست امسال از 5316 درخواست صدور مجوز سردر اصناف در کشور، تعداد 3833 درخواست تایید شده است که این آمار نشان از نرخ تایید 72 درصدی درخواست‌های منطبق بر قوانین و مقررات در رابطه با  پاسداشت زبان و ادبیات فارسی دارد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی با تاکید بر ضرورت افزایش آگاهی عمومی در رابطه با  اهمیت پاسداشت زبان فارسی اظهار داشت: خوشبختانه ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برخی استان‌ها مانند کرمان، اصفهان، گیلان، خراسان رضوی و مازندران به واسطه اقدام موثر در آگاهی‌بخشی عمومی، عملکرد موفق و موثری در حوزه پاسداشت زبان فارسی و اجرای قانونی ممنوعیت استفاده از عناوین و اصطلاحات بیگانه در سردر اصناف داشته‌اند.

محمدیان با تاکید نقش هویت‏آفرین زبان فارسی تاکید کرد: زبان فارسی میراث گران‌بهای نیاکان ماست که بخشی بزرگی از هویت و شخصیت ملی‌مان با آن بازشناخته می‌شود، از این رو ایرانیان جدا از پیوندشان به گروه، طایفه، قومیت یا آیینی خاص، شیفته و دلبسته این یادگار کهن پیشینیان خویشند و به همین دلیل و در پی افزایش آگاهی عمومی نسبت به این سرمایه ملی، شاهد افزایش همراهی اصناف با طرح‌های مرتبط با پاسداشت زبان و ادبیات فارسی هستیم.

وی هم‏چنین از آغاز طرح کشوری نظارت بر سردر اصناف خبر دارد و گفت: به زودی در قالب اجرای طرح کشوری نظارت بر سردر اصناف، بازرسان این دفتر به صورت موردی از واحدهای صنفی در مراکز استان‌ها و شهرستان‏‌ها بازدید کرده و گزارش ارسالی استان‌ها را مورد ارزیابی میدانی قرار خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha