کد خبر 200733
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

سفر رئیسی به دمشق، جشن پیروزی ⁧‫مقاومت

سفر رئیسی به دمشق، جشن پیروزی ⁧‫مقاومت

سفیر ایران با بیان اینکه ورود رئیس جمهور به سوریه، جشن پیروزی ⁧‫مقاومت‬⁩ و نشانگر سیاست اصولی ما در حمایت از دولت و ملت سوریه است، گفت: ما در جای درست تاریخ ایستادیم و ⁧‫با هم‬⁩ پیروز شدیم.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) ۱۳ اردیبهشت ماه در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی و در پاسخ به دعوت بشار اسد رئیس جمهور سوریه وارد دمشق شد.

این نخستین سفر رئیس جمهور ایران به سوریه بعد از ۱۳ سال است.

در همین خصوص، حسین اکبری سفیر ایران در دمشق در این خصوص در پیامی توئیتری نوشت: ورود رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه، جشن پیروزی ⁧‫مقاومت‬⁩ و نشانگر سیاست اصولی ما در حمایت از دولت و ملت سوریه است.

وی افزود: ما در جای درست تاریخ ایستادیم و ⁧‫با هم‬⁩ پیروز  شدیم.

رئیسی و هیأت همراه در سفر ۲ روزه خود به سوریه با مقامات عالی این کشور درباره راهکارهای تحکیم و تقویت روابط سیاسی و گسترش و همکاری‌های اقتصادی گفت‌وگو می‌کند.رئیس جمهور همچنبن در این سفر در نشست مشترک تجار ایران و سوریه حضور می‌یابد.دیدار و گفت‌وگو با ایرانیان مقیم و زیارت اماکن مقدسه سوریه از دیگر برنامه‌های این سفر ۲ روزه است.

در همین خصوص حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که آیت‌الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کند در توئیتی با انتشار تصویری از گفت‌وگوی بشار اسد و سردار شهید قاسم سلیمانی نوشت: بزودی همراه با دکتر رئیسی عازم ⁧‫سوریه‬⁩ هستم. اهمیت این سفر علاوه ‌بر ابعاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی، بیانگر تجلی پیروزی اراده‌ سیاسی مقاومت و موفقیت دیپلماسی دولت در تکمیل روند همگرایی منطقه است.

وی همچنین یاد سردار سلیمانی و همه شهدا که امنیت را به ایران و منطقه هدیه کردند، گرامی داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha