کد خبر 200693
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

شفیعی در گفتگو با «حیات»:

عقب ماندگی جدی در حوزه حمل و نقل عمومی/ سرفاصله زمانی قطارها از 2 دقیقه به 7 دقیقه رسیده است

عقب ماندگی جدی در حوزه حمل و نقل عمومی/ سرفاصله زمانی قطارها از 2 دقیقه به 7 دقیقه رسیده است

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در حوزه زیرساخت های حمل و نقل عمومی شاهد یک عقب ماندگی جدی هستیم گفت: سر فاصله زمانی یا (Headway) قطارهای شهری ما از ۲ دقیقه به ۷ الی ۱۵ دقیقه رسیده است.

مجتبی شفیعی مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «حیات» با انتقاد نسبت به عملکرد سیستم های حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: موضوع توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی همواره مورد توجه شهردار تهران بوده است اما قبول داریم ظرفیت ناچیز این ناوگان سبب ناراحتی شهروندان تهرانی شده است.

شفیعی با اشاره به شبکه گسترده مترو تهران مطرح کرد: ما در حال حاضر ۱۴۳ ایستگاه مترو فعال و ۲۴۵ کیلومتر راه داریم اما به علت کاهش ناوگان، سر فاصله زمانی یا (Headway) قطارهای شهری ما از ۲ دقیقه به ۷ الی ۱۵ دقیقه رسیده است.

وی با اشاره به مشکلات و معضلات خرید ناوگان مترو تصریح کرد: خرید قطار اصلا کار ساده ای نیست. یعنی درصورت تامین بودجه مورد نیاز و ثبت سفارش ناوگان، در خوشبینانه ترین حالت طی دو سال آینده باید شاهد ورود این ناوگان ها به داخل کشور باشیم.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با انتقاد نسبت به عملکرد مدیران شهری سابق بیان کرد: حال ناکوک امروز سیستم حمل و نقل عمومی و بالاخص مترو به علت توجه صرف، مدیریت های پیشین به توسعه زیر ساخت ها، ساخت تونل و عدم توجه به تامین قطار است.

شفیعی تاکید کرد:از این رو، تنها راه چاره برای برون رفت از وضعیت فعلی سیستم حمل و نقل عمومی تامین ناوگان جدید در مترو و اتوبوسرانی است.

وی با اشاره به اینکه متوسط عمر اتوبوس در ناوگان حمل و نقل شهری طبق استاندارهای جهانی ۷ الی ۸ سال است تاکید کرد: متاسفانه عمر این اتوبوس ها در شهر تهران بالای ۱۳ الی ۱۴ سال است که همین امر سبب از کارافتادگی و آلودگی شهر می شود.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در پایان با اشاره به اینکه در حوزه زیرساخت های حمل و نقل عمومی شاهد یک عقب ماندگی جدی هستیم خاطر نشان کرد: ما به طور استاندار در شهر نیاز به ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس شهری داریم درصورتی که در بهترین حالت ممکن تنها ۲۶۰۰ دستگاه در اختیار داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha