کد خبر 200666
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا شهریورماه به بهره برداری می رسد

بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا شهریورماه به بهره برداری می رسد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از تخصیص ۱۲۹ میلیارد ریال اعتبار به بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا خبرداد و گفت: این بازارچه شهریورماه امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمدجواد ساوری شامگاه سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: عملیات اجرایی تکمیل بازارچه صنایع‌دستی شهرستان آق‌قلا با اعتبار ۱۲۹ میلیارد و ۶۹۳ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌های استانی و ملی سال مالی ۱۴۰۱ در حال اجرا است و تا شهریور ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان بیان کرد: در عملیات اجرایی این مرحله، اتمام نازک‌کاری طبقه همکف، اجرای تأسیسات الکترونیکی و مکانیکی طبقه همکف و محوطه‌سازی اجرایی خواهد شد و با اجرای این اقدامات این پروژه قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی یادآور شد: در سنوات قبل این اداره کل اقدام به طراحی و اجرای اسکلت بتنی کل سازه، اجرای دیوارچینی‌های داخلی، کف‌سازی طبقه و سنگ ازاره دور سمت غرب طبقه همکف، اجرای پوشش سقف و لوله‌کشی مربوط به تأسیسات الکتریکی بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا بااعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال کرده است.

ساوری در خصوص کلیات طرح بازارچه دائمی صنایع‌دستی آق‌قلا گفت: ساختمان این بازارچه در عرصه‌ای به مساحت سه هزار و ۷۰۰ مترمربع و در زیربنایی حدود دو هزار و ۳۰۰ مترمربع در دو طبقه طراحی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان بیان کرد: این پروژه شامل بازارچه و ۵۷ غرفه فروش محصولات صنایع‌دستی شهرستان و استان، موزه و بخش اداری با پیش‌بینی اشتغال‌زایی برای ۷۲ نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha