کد خبر 200601
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱

مبلغی در گفتکو با «حیات»؛

اتفاق نظر ایران و عراق در مجازات عاملان ترور شهیدان سلیمانی و المهندس

اتفاق نظر ایران و عراق در مجازات عاملان ترور شهیدان سلیمانی و المهندس

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستگیری مصطفی الکاظمی گفت: ایران و عراق در موضوع قصاص عاملان و آمران ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اتفاق نظر دارند.

محمد رضا مبلغی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: امنیت، مسئله مهمی است که اولویت همه کشورهاست، لذا اگر کسانی باشند که برای برقراری امنیت در کشور و منطقه، جانشان را فدا کنند، اهمیت دو چندانی به خود می‌گیرند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ضربه بزرگی به جبهه مقاومت بود و عاملان و آمران این ترور با برنامه‌ریزی، شخصی را مورد حمله موشکی قرار دادند که نه فقط امنیت ایران بلکه امنیت خاورمیانه و جهان را در دست داشت.

 نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سردار سلیمانی نقطه مقابل توحش‌گری‌های داعش بود. مبارزات و حضورشان در میدان‌های نبرد، سبب از بین رفتن این گروهک در خاورمیانه و بخشی از اروپا شد، اگرچه آمریکا و کشورهای هم پیمانش در ایجاد گروهک تروریستی داعش نقش داشتند اما توحش داعش دامن خودشان را نیز به آتش کشید و جبهه مقاومت و حضور سردار شهید قاسم سلیمانی سبب فروپاشی این توحش‌گری‌ها شد.

وی افزود:  ایران و عراق در موضوع قصاص عاملان و آمران ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اتفاق نظر دارند. شهادت این دو بزرگوار نه فقط به کشورشان بلکه به کل منطقه خاورمیانه و جهان نیز ضربه زد.

مبلغی تصریح کرد: بازداشت مصطفی الکاظمی به دلیل دست داشتن در ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابوالمهدی المهندس، در کشور عراق، ابتدای راه برای دستگیری همه عاملان و آمران است لذا دولت عراق اگر از نقش نخست وزیر پیشین خود در ترور فرمانده‌هان جبهه مقاومت اطمینان حاصل کرد، نباید نسبت به مجازات آن کوتاهی کند.

وی در پایان افزود: جمهوری اسلامی ایران باید با قاطعیت برای خونخواهی فرزند برومند این مرز و بوم، شهید حاج قاسم سلیمانی و مجازات عاملان و آمران بایستد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha