کد خبر 200589
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

انجام عمل پیوند قلب به زودی در کرمانشاه/ «هلال احمر» مجوز داشتن داروخانه ندارد

انجام عمل پیوند قلب به زودی در کرمانشاه/ «هلال احمر» مجوز داشتن داروخانه ندارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تمامی امکانات و تجهیزات لازم در این زمینه تامین و مجوزهای لازم مرکز پیوند قلب در استان گرفته شده و این مرکز نهایتا تا سه ماه دیگر در استان راه‌اندازی شده و اولین پیوند قلب در کرمانشاه انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛  قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست خبری که بمناسبت هفته سلامت و با حضور هئیات رئیسه دانشگاه و اصحاب رسانه در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: امسال را باید به عنوان سال طلایی توسعه خدمات درمانی استان بدانیم چراکه پروژه‌های درمانی بسیاری در سطح استان افتتاح می‌شود که کمک بسیاری به ارتقا حوزه درمان خواهد داشت.

وی از افتتاح بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی سرطان کرمانشاه به عنوان یکی از شاخص‌ترین این پروژه‌ها یاد کرد و افزود: این بیمارستان یکی از مجهزترین بیمارستان‌های سرطان در کشور است که نیمه ابتدای امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه عملیات احداث این بیمارستان تقریبا به پایان رسیده و تنها کار تجهیز آن باقی‌مانده که قدری زمان بر خواهد بود تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات برای این بیمارستان خریداری شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر فقط یک دستگاه رادیوتراپی در استان داریم که همین امر موجب تشکیل صف سه ماهه برای بیماران نیازمند این دستگاه شده و با راه‌اندازی این بیمارستان و وجود چهاردستگاه رادیوتراپی قطعا این صف‌های طولانی از بین خواهد رفت.

محمدی با بیان اینکه مرکز پت اسکن نیز در جوار این بیمارستان احداث شده و دستگاه آن تا سه ماه دیگر نصب خواهد شد، گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان صرف خرید دستگاه پت اسکن جهت درمان بیماران مبتلا به سرطان شده است.

افتتاح بیمارستان ۳۲ تخت خوابی روانسر، بعنوان یکی دیگر از پروژه های مهم استان از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی در این نشست اعلام و بیان کرد: این بیمارستان مطالبه اصلی مردم روانسر در ۱۰ سال گذشته بوده که امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدی در ادامه از افتتاح بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهرستان ثلاث باباجانی به‌عنوان یکی از دیگر پروژه‌های افتتاحی مهم سال‌جاری خبر داد.

وی افزود: اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه، اورژانس بیمارستان اسلام آبادغرب و اورژانس ۷۴ تخت خوابی بیمارستان طالقانی نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افتتاح بزرگترین ICU غرب کشور در سال‌جاری و در بیمارستان فارابی کرمانشاه خبر داد و گفت: امسال بخش دندانپزشکی کودکان مبتلا به اُتیسم را در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی راه‌اندازی کردیم و با راه‌اندازی این بخش دیگر نیاز نیست این کودکان به تهران و کرج مراجعه کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: همچنین امسال اولین پیوند مغز استخوان اطفال غرب کشور را در کرمانشاه انجام دادیم و از این به بعد بیماران نیازمند پیوند در غرب کشور به استان ما مراجعه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مرکز پیوند قلب در استان ظرف یکی دو ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد، بیان کرد: خوشبختانه تمامی امکانات و تجهیزات لازم در این زمینه تامین و مجوزهای لازم گرفته شده و این مرکز نهایتا تا سه ماه دیگر در استان راه‌اندازی شده و اولین پیوند قلب در کرمانشاه انجام می‌شود.

این مسئول در ادامه از فعال‌سازی دوباره کارخانه باختربیوشیمی بعد از حدود شش سال تعطیلی خبر داد و تصریح کرد: این کارخانه مهم داروسازی غرب کشور سال ۱۳۹۶ تعطیل شد که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته اخیرا فعالیت خود را از سر گرفته است.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت این کارخانه با تولید دو دارو آغاز شده است، افزود: در فاز بعدی به تولید ۲۰ دارو افزایش می یابد تا به تدریج این کارخانه که یکی از بهترین کارخانه‌های داروسازی کشور به شمار می‌رود، به روال سابق کار خود برگردد.

وی در ادامه از اجرای طرح پزشک خانواده شهری در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح از اردیبهشت‌ماه امسال اجرایی شده و فاز اول اجرای آن در شهرستان کنگاور آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح پزشک خانواده پیش از این در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر اجرایی شده بود، تاکید کرد: اما با گذشت ۲۰ سال هیچ دولتی جرأت اجرایی کردن سراسری این طرح را نداشت که خوشبختانه دولت سیزدهم این اقدام شجاعانه را عملی کرد.

محمدی تصریح کرد: در گام اول، اجرای این طرح در شهرستان کنگاور خواهد بود و در مرحله بعد اجرای آن در سه شهرستان دیگر پیگیری می شود و نهایتا تا پایان امسال تمام استان تحت پوشش این طرح قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح هر سه هزار نفر تحت مراقبت و پایش یک پزشک قرار خواهند گرفت، افزود: تمام پارامترهای سلامت آن‌ها توسط پزشک خانواده کنترل می شود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، در این طرح هر ۱۵۰۰ نفر از جمعیت استان تحت مراقبت یک مراقب سلامت قرار گرفته و یک ماما هم در این تیم مراقبتی حضور دارد.

محمدی با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده گامی موثر در جهت اجرای نظام ارجاع است، تصریح کرد: با اجرای این طرح مطب های متخصصان خلوت‌تر شده و مردم ابتدا به پزشک خانواده مراجعه کرده و در صورت تشخیص پزشک و لزوم اقدامات تخصصی، به پزشکان متخصص ارجاع می‌شوند.

وی در ادامه اشاره ای به انتقادات صورت گرفته نسبت به وضعیت ترافیک در پارکینگ شهرداری کرمانشاه به واسطه تجمع پزشکان داشت و در این باره گفت: این محدوده که محل تجمع پزشکان است در حال حاضر در غرب کشور شهرت بسیاری پیدا کرده است.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به شهرت پارکینگ شهرداری به‌عنوان محل تجمع پزشکان شهر کرمانشاه، باید به جای نابودی آن به فکر برندسازی و تقویت این برند در غرب کشور باشیم.

محمدی با بیان اینکه برای رفع معضل ترافیک در این محدوده مسؤولین استان باید به فکر پیاده راه‌سازی این محدوده یا ممانعت از ورود خودرو و... باشند، گفت: نه اینکه برنامه جابجایی پزشکان از این محدوده را داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر براساس مصوبه شورای ترافیک نمی‌توانیم مجوز تاسیس مطب جدید در این محدوده را بدهیم، اما براساس قانون تسهیل موانع کسب و کار هم قانونا نمی‌توانیم که این مجوز ها را صادر نکنیم، لذا مسؤولین استان باید در این زمینه چاره‌اندیشی کرده و فکری برای رفع معضل ترافیک این محدوده بدون جابجایی مطب پزشکان داشته باشند.

موانع راه‌اندازی داروخانه هلال احمر در استان، موضوع پایانی رییس دانشگاه علوم پزشکی در این نشست بود که محمدی درخصوص آن بیان کرد: در این زمینه و باتوجه به اصل ۴۴ خصوصی‌سازی، قانون تغییر کرده و مجوز تاسیس این داروخانه دیگر به نهادهای حقوقی مانند هلال احمر داده نمی‌شود و تنها اشخاص حقیقی می توانند مجوز دریافت کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: در این زمینه چندین مرتبه با وزارتخانه مکاتبه داشته‌ایم، اما با توجه به تغییرات قانونی امکان راه‌اندازی این داروخانه توسط هلال احمر وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha