کد خبر 200573
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

عباس زاده مشکینی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

حضور مقام امنیتی هند در ایران زمینه ساز ارتباط موثر ایران با اعضای گروه «بریکس»

حضور مقام امنیتی هند در ایران زمینه ساز ارتباط موثر ایران با اعضای گروه «بریکس»

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به دعوت مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند به ایران گفت: دعوت ایشان توسط دبیر شورای عالی امنیت ملی، کارشناسی شده و با اهداف اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی، فرهنگی و... برای ایجاد ارتباط‌های مناسب و دوجانبه انجام گردیده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از «آجیت دوآل» مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند که از اعضای اصلی پیمان شانگهای و گروه بریکس است، در راستای راهبرد جمهوری اسلامی ایران برای همکاری‌های اقتصادی نزدیک با کشورهای عضو گروه بریکس و تعاملات مستمر با دهلی نو، که می‌تواند در پیشبرد اهداف مورد نظر در این خصوص نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد، به ایران دعوت کرد.

در همین خصوص محمود عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاسی ما ضمن اشاره به تاثیرات مهم این سفر گفت: ایران و هند ظرفیت و ویژگی‌های مشترک مناسبی با یکدیگر دارند که لازم بود، این ارتباط دوجانبه در سالهای گذشته شکل می‌گرفت اما هر دو کشور در این زمینه کوتاهی نموده‌اند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت سیزدهم در زمینه ارتباطات سیاسی و اقتصادی با کشورهای خاورمیانه و جهان تمام تلاش خود را فرا گرفته است و روابط تجاری و تعاملات فرهنگی خود را آغاز کرده، کشور هند از لحاظ فرهنگی، تاریخی و اقتصادی ظرفیت بالای برای ایران دارد که روابط دوجانبه خوبی را در آینده رقم خواهد زد.

وی افزود: با توجه با اینکه «آجیت دوآل» از اعضای اصلی پیمان شانگهای و گروه بریکس است، حتما دعوت ایشان توسط دبیر شورای عالی امنیت ملی، کارشناسی شده و با اهداف اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی، فرهنگی و... برای ایجاد ارتباط‌های مناسب و دوجانبه انجام گردیده است.

عباس زاده مشکینی بااشاره به اینکه حضور مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند در گروه بریکس در ارتباط‌گیری ایران با کشورهای عضو این سازمان موثر است، گفت: ایران باید فرصت‌های طلایی را غنیمت شمرده و از آن بهترین استفاده را ببرد ، هند کشوری عظیم است که رابطه با آن می‌تواند، عمق استراتژیک برای هر دو کشور باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha