کد خبر 200531
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

کشاورزان بهاری ۳۳۶ میلیارد ریال تسهیلات خشکسالی دریافت می‌کنند

کشاورزان بهاری ۳۳۶ میلیارد ریال تسهیلات خشکسالی دریافت می‌کنند

کشاورزان بهاری ۳۳۶ میلیارد ریال تسهیلات خشکسالی دریافت می‌کنند

به گزارش گروه استان های حیات؛ رحمان ایرانپور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: به منظور جبران خسارت ناشی از خشکسالی سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ و در راستای اجرای تصویب نامه هیات وزیران موضوع بند خ ماده ۳۳ قانون ششم توسعه کشور تسهیلات یارانه‌ای ارزان قیمت (سود چهاردرصد) با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی اختصاص یافته و برش شهرستانی و بانکی آن ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: این تسهیلات با عاملیت بانک‌های کشاورزی، ملت، رفاه، تجارت و صادرات اختصاص یافت و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار یادآور شد: پرداخت این تسهیلات به کشاورزان دیم کار شهرستان و به ازا هر بهره‌بردار ۲۰۰ میلیون ریال و با بازپرداخت پنج سال اعطا می‌شود. ️

استان همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است که با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha