کد خبر 200464
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷

بهزیستی و سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام تفاهم نامه همکاری امضا کرد

بهزیستی و سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام تفاهم نامه همکاری امضا کرد

مدیر کل بهزیستی ایلام صبح روز سه شنبه در جمع خبرنگاران از انعقاد تفاهم نامه با سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با عنوان اجرای طرح نجات فرزندان سقط (نفس) خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حسین نورعلیوند با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت تحقق مطالبات و تدابیر مقام معظم رهبری  در تحکیم بنیان خانواده و افزایش نرخ موالید، یکی از ساده‌ترین راه‌های افزایش جمعیت و برون رفت از وضعیت فعلی با توجه به پایین بودن نرخ باروری، کمک به مادرانی است که بارور شده ولی به دلیل مشکلات اقتصادی، تفکرهای غلط عرفی، فرهنگی، علل روحی و روانی، ندانستن مسائل شرعی و غیره به سقط جنین خود رضایت می‌دهند.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه با راه اندازی مراکز مشاوره نفس (نجات فرزندان سقط) و انجام مراحل شناسایی، فرهنگ سازی و حمایتی _ معیشتی ویژه این طرح در استان و شهرستان‌ها می‌توان آمار سقط جنین را به طور چشمگیری کاهش داد و کمک زیادی به باز شدن پنجره جمعیتی کشور کرد.

وی اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه سپاه امیرالمومنین (ع) استان با اقدام قرارگاهی و کار جهادی و استفاده از ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی نسبت به عملیاتی نمودن طرح نجات فرزندان سقط (نفس) اقدام و پیگیری تأسیس مرکز نفس در همه شهرستانهای استان و نظارت بر حسن اجرای طرح در استان و شهرستانها توسط سپاه انجام خواهد گرفت.

مدیر کل بهزیستی ایلام تهیه بسته‌های معیشتی و بهداشتی و تجهیزاتی برای مادران بی بضاعت (مادران جامعه هدف بهزیستی و سایر مادران) که به دلیل فقر مالی قصد سقط جنین دارند، تأمین هزینه‌های ویزیت، خدمات غربالگری، خدمات آزمایشگاهی و سونوگرافی از بدو بارداری تا پایان ۲ سالگی کودک با مراکز نفس و تأمین تجهیزات، مربی و مشاوره روانشناسی و اجتماعی با مراکز نفس را تعهدهای این اداره کل در این تفاهم نامه برشمرد.

وی مدت این تفاهم نامه را پنج سال عنوان کرد و گفت: مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان به عنوان نماینده قانونی سپاه در این تفاهم نامه معرفی شده است.

نورعلیوند ابراز امیدواری کرد اجرای این تفاهم نامه و اجرای حمایت‌های مربوطه از مادران تأثیر مطلوبی در افزایش نرخ جمعیت داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha