کد خبر 200399
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با«حیات»؛

تولید مسکن راهکاری برای کاهش تورم و رشد اقتصادی است/ ضرورت استفاده از تکنولوژی‌های نوین در ساخت مسکن

تولید مسکن راهکاری برای کاهش تورم و رشد اقتصادی است/ ضرورت استفاده از تکنولوژی‌های نوین در ساخت مسکن

دهقانی با اشاره به اینکه تولید مسکن از معدود راهکارهایی است که می‌توان، علاوه بر افزایش تولید، زمینه ساز رشد اقتصادی و کاهش تورم خواهد شد، گفت: با استفاده از تجربیات کشورهای پیشتاز و استفاده ازتکنولوژی در حوزه ساخت مسکن، می توان وعده ساخت 4 میلیون مسکن را طی دو دوره ریاست جمهوری عملی کرد.  

الهویردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به توصیه رهبری نسبت به ساخت مسکن و کاهش تورم در این حوزه گفت: با توجه به شعار سال (مهار تورم و رشد تولید) بایستی به نقش مسکن در تحقق این شعار نسبت به وعده رئیس جمهور برای ساخت 4 میلیون مسکن توجه بیشتری شود. 

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسکن بیشترین سهم در تورم کشور را داشته است و از معضلات عظیمی است که بخش اعظم هزینه‌های خانوار را در بر می‌گیرد و در برخی از شهرهای بزرگ، سهم مسکن از سبد هزینه‌های خانوارها تا نیمی از درآمدشان را شامل می‌شود، لذا دولت و مجلس باید در کنار هم برای تحقق این وعده همت کنند.

وی افزود: در دولت‌هایی دهم، یازدهم و دوازدهم حدود یک ونیم ملیون مسکن ساخته شد، اما دولت سیزدهم با شعار ساخت 4 میلیون مسکن کار خود را آغاز کرد که اگر مدیران و مسئولان کشور دست به دست هم دهند با توجه به تکنولوژی‌های نوین و با استفاده از تجربیات کشورهای پیشتاز در این صنعت و استفاده از مسکن‌های به صرفه و اقتصادی با متراژهای کوچک‌تر می‌توان کار را به سر انجام رساند.

دهقانی تصریح کرد: تولید مسکن از معدود راهکارهای است که می‌توان علاوه بر افزایش تولید به دنبال رشد اقتصادی و کاهش تورم در این حوزه باشد، امروز کشور از لحاظ مالی و مواد اولیه و امکانات، شرایطی برای ساخت 4 میلیون مسکن را ندارد. اما می‌توان با همت دولت و مجلس شورای اسلامی و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته طی دو دوره ریاست جمهوری این وعده را به عمل تبدیل کرد. 

وی افزود: اگر این تعداد مسکن در کشور ساخته شود جهش بزرگی در استاندارد مسکن رقم خواهد خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha