کد خبر 200382
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

افزایش کانون‌های بیماری هاری در اصفهان/ آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان ‌شایع بود

افزایش کانون‌های بیماری هاری در اصفهان/ آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان ‌شایع بود

مدیرکل دامپزشکی ‌اصفهان با بیان اینکه ‌شروع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان ‌شایع بود، گفت: با مجاهدات سازمان دامپزشکی ‌توانستیم آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را کنترل کنیم.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ سیدرضا موسوی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه استان اصفهان در عرصه تولید جایگاه بسیار برجسته‌ای دارد، اظهار داشت: اصفهان در تولید شیر خام، گوشت بوقلمون و تخم‌مرغ رتبه نخست، در تولید گوشت شترمرغ رتبه دوم، تولید عسل رتبه سوم، در تولید گوشت قرمز رتبه چهارم و در تولید گوشت مرغ رتبه پنجم را دارد.

وی با بیان اینکه با دامپزشکی اصفهان براساس کد بیولوژیک روی مناطق و شهرستان‌های مختلف استان نظارت می‌کند، افزود: در این راستا با توجه به نحوه تقسیم‌بندی مناطق، شهرستان و روستاهای مختلف استان اصفهان 6 هزار 500 کد بیولوژی در دامپزشکی استان ثبت شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته دامپزشکی جایگاه بالایی در حوزه سلامت و طب پیشگیری دارد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا طب پیشگیری در کشور تببین شود زیرا موفقیت مجموعه دامپزشکی در پیشگیری از بیماری‌ها، به معنای حفاظت و حراست از سرمایه ملی است و سبب ارتقای بهداشت عمومی و جامعه خواهد شد.

وی اضافه کرد: هر چقدر برای پیشگیری از بیماری‌ها در مجموعه دام و طیور تلاش بیشتری انجام دهیم، میزان نیاز به تخت‌های بیمارستانی را کاهش خواهیم داد و در همین راستا باید دست به دست هم دهیم تا موقعیت و جایگاه پیشگیری در کشور را ارتقا دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha