کد خبر 200323
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

رئیس کل دادگستری استان یزد تاکید کرد؛

لزوم چاره‌اندیشی برای آسیب‌های مناطق ییلاقی یزد

لزوم چاره‌اندیشی برای آسیب‌های مناطق ییلاقی یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به برخی آسیب‌های موجود در مناطق ییلاقی استان یزد گفت: باید برای این مسائل چاره‌اندیشی شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛  غلامعلی دهشیری، صبح دوشنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان شهرستان تفت با بیان اینکه دادستان در دستگاه قضا نقش بسیار بالایی دارد، اظهار داشت: دو وظیفه کلی شامل قضایی و اداری بر عهده دادستان قرار داده شده است.

وی با اشاره به تعیین بیش از ۳۰۰ وظیفه برای جایگاه دادستانی افزود: دادستان از اعضای موثر شورای تامین در هر شهرستان است که بنابر اختیارات و تکالیف قانونی یکی از شاخصه‌های موثر در ایجاد امنیت و احساس عدالت در شهر را بر عهده دارد.

دهشیری به خاص بودن شهرستان تفت از جهات مختلف اشاره کرد و گفت: ییلاقی بودن تفت در کنار برکات، آسیب‌هایی را برای شهرستان به وجود آورده که باید برای آن چاره‌اندیشی اندیشی شود.

وی تصریح کرد: وجود جاده های خطرساز ییلاقی در شهرستان که حجم بالای تصادفات را در این شهرستان رقم زده از چالش های پیش روی این شهرستان است و علیرغم برنامه ریزی‌های خوب صورت گرفته در سال های اخیر، باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، افزایش حجم ورودی پرونده به محاکم قضایی را از مهمترین مشکلات پیشروی دستگاه قضا اعلام کرد و گفت: در حال حاضر به ازای هر ۱۱ نفر یک پرونده تشکیل می شود که این آمار با توجه به خصوصیات فرهنگی استان زیبنده نیست.

وی با تقدیر از عملکرد خوب دادگستری شهرستان تفت اظهار داشت: در دو سال اخیر کاهش پرونده های مانده در این حوزه قضایی رقم خورده است به گونه ای که به زودی تمامی شعبه های این حوزه قضایی متعارف خواهد شد.

دهشیری با اشاره به وجود ۹۱۷ پارچه روستا در شهرستان تفت گفت: اجرای طرح کاداستر توانسته تا حدودی در کاهش تصرفات اراضی موثر باشد اما هنوز در این حوزه چالش هایی وجود دارد.

وی با حمایت از حضور قانونی اتباع در استان گفت: متاسفانه حضور قابل توجهی از اتباع به صورت غیر قانونی به ویژه در مناطق ییلاقی، چالش های بسیاری را به همراه دارد که باید برای آن تدبیر و چاره اندیشی شود.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه کشف حجاب و بی حجابی از چالش های امروز کشور است که زمینه تکدر خاطر دلسوزان به نظام و انقلاب را فراهم کرده افزود: حجاب، دستور شرع و قانون است و به فرموده رهبری اگر زیبایی های حجاب به خوبی برای نسل جوان تببین شود پذیرفته می شود مگر آنکه عنادی در بین باشد.

وی اضافه کرد: باید تکنیک های دشمنان در حوزه فرهنگی را مهندسی معکوس کرد و این از وظایف مغفول مانده ۲۲ دستگاهی است که در زمینه حجاب طبق قانون رسالت هایی برعهده دارند.

وی با بیان اینکه در قانون ۵ وظیفه در حوزه عفاف و حجاب بر عهده قوه قضائیه قرار داده شده است افزود: قطعاً اگر متولیان فرهنگی کشور به رسالت خود به خوبی عمل کنند نوبت به دستگاه قضا که در پایان این سلسله قرار دارد نخواهد رسید.

در این مراسم از زحمات سید محمد ابراهیم اقبالی تقدیر و سید جماالدین طباطبایی به عنوان دادستان شهرستان تفت منصوب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha