کد خبر 200209
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

تخصیص ۳۲۸ میلیارد تومان به ۴۸۰ طرح زیرساخت‌ گردشگری

تخصیص ۳۲۸ میلیارد تومان به ۴۸۰ طرح زیرساخت‌ گردشگری

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۲۸ میلیارد تومان برای تعداد بیش از ۴۸۰ طرح گردشگری اختصاص یافت، که این آمار تا پایان سال ۱۴۰۲ افزایش خواهد داشت.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، احمد تجری گفت: اعتبارات اختصاص یافته به طرح‌های گردشگری در مناطق و محورهای گردشگری، روستاهای هدف، مناطق نمونه گردشگری، اردوگاه‌ها و نیز مجتمع‌های گردشگری صرف می‌شود.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی افزود: سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۲۸ میلیارد تومان برای تعداد بیش از ۴۸۰ طرح گردشگری اختصاص یافت، که این آمار تا پایان سال ۱۴۰۲ افزایش خواهد داشت. بخشی از اعتبارات تخصیص یافته به سامان‌دهی سواحل جنوب و شمال کشور با هماهنگی و در تعامل با ادارات‌کل استانی به طرح‌های دارای اولویت زیرساختی تعلق می‌گیرد.

تجری تصریح کرد: با توجه به اینکه تامین زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های گردشگری از نقش بسیار مهمی در توسعه صنعت گردشگری کشور برخوردار است، توسعه زیرساخت‌ها در مناطق گردشگرپذیر علاوه بر شتاب‌بخشی روند ابعاد مختلف توسعه، می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال و درآمد اقتصادی پایدار داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha