کد خبر 200157
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

دست و دلبازی آسمان؛ طبیعت سرسبز کرمانشاه و نگرانی از نابودی آن در فصل گرم

دست و دلبازی آسمان؛ طبیعت سرسبز کرمانشاه و نگرانی از نابودی آن در فصل گرم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: امسال با توجه به بخشش نزولات آسمانی به طبیعت شاهد افزایش و رشد بسیار خوب علوفه‌ها و گیاهان در مراتع و جنگل‌ها هستیم که با توجه در پیش‌رو بودن فصل گرما و خشک شدن علوفه‌ها؛ احتمال بروز آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مرتع بیشتر است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ بارش‌های خوب سال زراعی جاری موجب شده منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع استان کرمانشاه سرسبزتر از قبل شوند و هم‌استان‌ها از کوچک‌ترین فرصت برای گردش در طبیعت اردیبهشت‌ماه استفاده کنند.

سرسبزی پوشش گیاهی که در بهار امسال چشم‌انداز بی‌نظیری در طبیعت و محیط زیست استان کرمانشاه به وجود آورده با فرارسیدن فصل گرما خشکی این پوشش گیاهی را در پی دارد که این وضعیت بر نگرانی‌ها از افزایش آتش‌سوزی و نابودی طبیعت؛ این منابع و ذخایر طبیعی عظیم کرمانشاه دامن زده است.

طبیعت

احد جلیلیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در این رابطه، اظهار کرد: محیط زیست امانتی در دست بشر است و همه در قبال آن مسؤول هستیم.

وی ادامه داد: امسال با توجه به بخشش نزولات آسمانی به طبیعت شاهد افزایش و رشد بسیار خوب علوفه‌ها و گیاهان در مراتع و جنگل‌ها هستیم که با توجه در پیش‌رو بودن فصل گرما و خشک شدن علوفه‌ها؛ احتمال بروز آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مرتع بیشتر است.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به وجود تنوع گیاهی و جانوری  در استان، خاطرنشان کرد: از هم‌استانی‌ها انتظار داریم در راستای ارج نهادن به این موهبت و ثروت عظیم خدادادی کمک‌کار منابع‌طبیعی و محیط زیست باشد و احیانا با مشاهده هرگونه آتش‌سوزی در طبعیت سریعا اطلاع‌رسانی و گزارش دهند.

وی در خصوص وضعیت سراب‌ها، تالاب‌ها و رودخانه‌های استان، تصریح کرد: تالاب هشیلان کرمانشاه به عنوان نگین غرب کشور با داشتن ۱۱۰ جزیره و ۴۵۰ هکتار، با بارش‌های رحمت الهی پُرآب شده و از لحاظ ارزش تالاب، کنترل فرسایش، تنوع زیستی و تفرجگاهی بسیار اهمیت دارد.

جلیلیان ادامه داد: طبق بازدیدهای و پایش‌های صورت گرفته وضعیت تالاب هشیلان مناسب است و امیدواریم با توجه به پیش‌بینی هواشناسی در راستای بارندگی در اردیبهشت‌ماه، وضعیت بهتر هم شود.

وی اظهار کرد: رودخانه‌ها و سراب‌ها پرآب هستند و مناطق نیز به لحاظ پوشش گیاهی و درختی عالی و به تناوب آن تنوع جانوری هم خیلی خوب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha