کد خبر 200134
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج:

رفع مشکلات و تعیین راهبردهای کاری مناسب اولویت شورای شهر سنندج است

رفع مشکلات و تعیین راهبردهای کاری مناسب اولویت شورای شهر سنندج است

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: اهتمام جدی در حوزه رفع مشکلات مردم و تعیین راهبردهای کاری مناسب در بین اعضای شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری در سنندج وجود دارد.

 فرهاد میمنت آبادی، امروز یکشنبه(۱۰ اردیبهشت) در دیدار شهردار سنندج با اعضای شورای اسلامی شهر که به مناسبت روز شوراهای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: قانون اسلامی به عناوین مختلف بستری را فراهم کرده که خود مردم بر تصمیم گیری و تصمیم سازی‌ها تاثیرگذار باشند که یکی از این بسترها تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

وی افزود: تاکنون شاهد حضور فعالیت ۶ دوره شورا در تصمیم گیری‌ها و مدیریت شهری بوده که البته هر کاری یک سری نقاط ضعف و مثبت دارد اما در مجموع نقش شوراها نقش ارزشمند و تاثیرگذاری است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج عنوان کرد: قانون به صورت صریح به وظایف و خدماتی که شوراهای اسلامی شهر و روستاها باید انجام دهند اشاره کرده و دستگاه ها و بخش های مختلف باید در این مسیر همراهی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این میان تنها این شهرداری ها هستند که به این قوانین و مقررات تعیین شده در حوزه نظارت اعضاهای شورای اسلامی شهر عمل می کنند، عنوان کرد: ایجاد مدیریت جامع در شهر به عنوان یک نیاز ضروری و تاثیرگذار است که امیدواریم شاهد تحقق آن باشیم.

میمنت آبادی اضافه کرد: از همراهی و همدلی بسیار خوب مجموعه شهرداری با اعضای شورای شهر که بستر خدمت رسانی بهتر را به شهروندان فراهم کرده اند تقدیر می کنیم.

وی با تاکید براینکه اهتمام جدی در حوزه رفع مشکلات مردم و تعیین راهبردهای کاری در بین اعضای شورای اسلامی شهر در این دوره وجود دارد گفت: یکی از اقداماتی که به صورت جدی در سال گذشته از طریق شورای اسلامی شهر دنبال شد رفع مشکل آب شرب سنندج بود که در این راستا دیدارهای مختلفی را با مسئولان کشوری داشتیم.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج، عنوان کرد: خیلی از کارهایی که سال های سال زمین مانده بود مانند آسفالت و بهسازی معابر و خیابان ها، اجرای پروژه های مختلف، عمران و آبادانی در حوزه های مختلف در این دوره از مدیریت شهرداری و فعالیت شوراهای اسلامی انجام شده است.

وی به برنامه شهرداری سنندج در راستای اجرای ۲۴ طرح پروژه سرمایه بزرگ در شهر سنندج، گفت: اجرایی شدن این پروژه ها تحول جدی در حوزه عمران شهری در سنندج ایجاد می کند همه باید با اهتمام و همدلی در مسیر تحقق این برنامه تلاش کنیم.

میمنت آبادی خاطرنشان کرد: ما شهرداری را انتخاب کرده ایم که ۴ دوره شورا بوده و به تمام ریز و بم شهر واقف و همین موضوع زمینه تحولات در عرصه عمران و تحقق اهداف در مدیریت شهری را فراهم ساخته است.

وی با بیان اینکه مسئولیت ها یک امانت و فرصت برای مسئولان در هر جایگاهی نام برد و یادآور شد: باید با خدمت جهادی قدردان فرصتی که امروز در اختیار ما گذاشته شده باشیم و بتوانیم، تحولات قابل توجهی در سطح شهر را رقم بزنیم.

عزت رضائی در ادامه این دیدار، اظهار کرد: مردم شهر سنندج لایق بهترین خدمات هستند، امیدواریم با تلاش مضاعف بیش از پیش شاهد خدمت رسانی به شهروندان در حوزه های مختلف باشیم.

اسعد فریدی دیگر عضو شورای اسلامی شهر سنندج هم در این دیدار اظهار کرد: مدیریت قوی شهردار سنندج و تیم مدیریتی وی که مانند یک تیم فوتبال همدست و در کنار هم تلاش کردند اتفاقات خوبی را در سطح شهر رقم زد که رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته است.

وی افزود: هرچند کارهای بر زمین مانده هنوز در سطح شهر وجود دارد اما تیم مدیریتی جوان شهرداری نشان داد که می‌توانند به بهترین شیوه عمل کنند و زمینه رضایتمندی شهروندان را بیش از گذشته فراهم آورند.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج عنوان کرد: همدلی و همراهی که در این دوره از فعالیت شورای شهر و شهرداری سنندج وجود دارد را در هیچ دوره‌ای شاهد نبوده‌ایم و این همدلی بستر را برای تلاش و خدمت بیشتر در تیم مدیریت شهری فراهم کرده است.

وفا اصلانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر سنندج هم در این نشست با بیان اینکه شورا و مشورت از دستورات دین و قرآن است، گفت: تضارب آرا در بین اعضای شورا طبیعی و زمینه‌ساز تحقق اهداف برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کار در شورای اسلامی شهر کار دلی است و اگر عشق و علاقه وجود نداشته باشد طی این طریق ممکن نمی‌شود.

فرزاد زارعی دیگر عضو شورای اسلامی شهر سنندج هم با تبریک هفته سنه اظهار کرد: انتخاب یک روز به عنوان روز سنه حاصل تلاش اعضای دور پنجم شورای اسلامی شهر سنندج بود.

وی با بیان اینکه برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف در گرامیداشت این روز بستر معرفی بیشتر ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و گردشگری شهر خلاق موسیقی جهان را فراهم کرده است، اقدامات و برنامه‌های مناسب و شاخص این هفته توسط تیم مدیریت شهرداری سنندج را شایسته تقدیر خواند.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج، عنوان کرد: امروز بار مسئولیت خیلی از متولیان حوزه فرهنگ استان به دوش شهرداری افتاده است، در حالیکه برخی برنامه‌های شاخص می‌توانست به عنوان یک برند معرف بیشتر ظرفیت‌های هنری استان و خاصتا شهر سنندج باشد.

به گفته وی، وظیفه ذاتی شهرداری مدیریت شهری و نه مدیریت فرهنگی است، لذا از دستگاه‌ها و متولیان اصلی فرهنگی در استان انتظار می‌رفت در اجرای برنامه‌های شاخص مانند هزار دف که در سنندج و پالنگان برگزار شد اهتمام جدی داشته باشند، اما متاسفانه در این زمینه کم کاری صورت گرفت.

زارعی ادامه داد: تیم مدیریتی شهری در برگزاری برنامه‌های روز سنه سنگ‌تمام گذاشت و از اقبال عمومی خوبی هم برخوردار بود.

وی اضافه کرد: این سطح توانایی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری با استقبال مردمی ظرفیتی برای حاکمیت است و باید از بستر شهرداری در راستای فعالیت‌های فرهنگی بیشتر استفاده کنند.

جبار زندی دیگر عضو شورای اسلامی شهر سنندج هم خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر منتخب مردم هستند و وظیفه و رسالتی جز تلاش در مسیر خدمت ندارند.

وی یادآور شد: خوشبختانه به واسطه همدلی و همراهی بین اعضای شورای شهر و شهرداری بستر برای تحقق اهداف و چشم‌اندازها در مسیر تحقق عمران شهری و خدمت شایسته به شهروندان در مرکز استان فراهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha