کد خبر 167758
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

در گفتگوی محسن قهرمانی با «حیات» مطرح شد:

بررسی سه صحنه مشکوک به پنالتی در دربی 100

بررسی سه صحنه مشکوک به پنالتی در دربی 100

هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به قضاوت پیام حیدری در دربی معترض بودند و سه صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه رخ داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ روز گذشته دربی شماره 100 پایتخت میان دو تیم استقلال و پرسپولیس برگزار شد و سرخپوشان پایتخت موفق شدند در این بازی مهم و حساس به برتری یک بر صفر دست پیدا کنند. قضاوت این دیدار پر تنش و پر هیجان بر عهده پیام حیدری بود و در شرایطی سوت پایان مسابقه را به صدا در آورد که هر دو تیم نسبت به قضاوتش در این دیدار معترض بودند. عمده اعتراضاتی که نسبت به عملکرد قاضی این دیدار صورت گرفت مربوط به سه صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه دو تیم بود. یک صحنه در محوطه جریمه استقلال و دو صحنه در محوطه جریمه پرسپولیس.

محسن قهرمانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص برخورد توپ با دست گولسیانی در محوطه جریمه پرسپولیس اظهار داشت: این صحنه از نظر من پنالتی نبود چرا که توپ قبل از برخورد با دست بازیکن به بدنش برخورد می‌کند و دیدی هم به مسیر حرکت توپ نداشت و توپ به صورت غیر ارادی با دست مدافع قرمز برخورد کرد و از نظر من این صحنه نمی‌توانست پنالتی باشد.

وی در مورد برخورد یامگا با سعید صادقی در محوطه جریمه استقلال هم گفت: در اینجا هم با وجود اینکه چند نفر از همکاران ما گفتند پنالتی به سود پرسپولیس باید گرفته می‌شد ولی من مخالفم و در این صحنه هم اتفاق خاصی رخ نداد که بگوییم خطای پنالتی باید گرفته شود و تصمیم پیام حیدری در این صحنه هم درست بود.

کارشناس داوری با اشاره به تصویری که از کشیدن پیراهن روزبه چشمی توسط سرلک منتشر شده هم توضیح داد: ببینید در همه جای دنیا در فوتبال در محوطه جریمه چنین برخوردهایی بین بازیکنان پیش می‌آید و قرار باشد این موارد پنالتی گرفته شود در هر بازی 10-12 تا پنالتی داور باید اعلام کند. اتفاقات این چنینی در طول بازی زیاد رخ می‌دهد حالا یک عکس از این صحنه بیرون آمده و می‌گویند پنالتی است. در همین صحنه هم قبل از رسیدن توپ به چشمی، عارف غلامی ضربه سر زده است و او کاری نمی‌توانست بکند.

قهرمانی در پایان عنوان کرد: به طور کلی من به پیام حیدری در این بازی نمره قبولی می‌دهم. بازی سخت و سنگینی بود و به خوبی از عهده مدیریت بازی بر آمد و اشتباه چندان تاثیرگذاری هم نداشت.

 

برچسب‌ها