کد خبر 167595
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

توزیع گسترده مرغ منجمد منجر به کاهش قیمت در بازار می‌شود/ متعادل سازی قیمت مرغ در دستور کار است

توزیع گسترده مرغ منجمد منجر به کاهش قیمت در بازار می‌شود/ متعادل سازی قیمت مرغ در دستور کار است

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: عرضه مرغ منجمد ادامه دارد و هیچ محدودیتی از نظر تامین این کالای اساسی وجود ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، سال 1400 بود که گوشت مرغ گرم نایاب و بعد مدتی گران شد.

این اتفاق باعث شد تا دولت برای کاهش قیمت مرغ شروع به واردات گوشت مرغ منجمد کند.

در همان تاریخ، مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران، در پاسخ به چرایی افزایش قیمت مرغ و کمبود مرغ گرم در مغازه‌ها گفته بود: به دلیل اینکه مرغداران قیمت مصوب مرغ زنده یعنی 44 هزار تومان را رعایت نمی‌کنند و قیمت مرغ در مبدا بالا می‌رود واحدهای صنفی نیز برای اینکه جریمه نشوند مرغ را با قیمت بالا از مرغداران خریداری نمی‌کنند تا قیمت مصوب رعایت شود.​

اما، در آذرماه 1400 زمانی که تولید گوشت مرغ به حالت مازاد و به قیمت مصوب حدود 31 هزار تومان قیمت گذاری شده بود، حبیب اسدالله نژاد مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی، از توقف واردات این نوع گوشت منجمد خبر داد و اظهار داشت: با توجه به افزایش تولید و عرضه مرغ ما از وزارت جهاد کشاورزی، قرارگاه تأمین امنیت غذایی و شرکت پشتیبانی امور دام درخواست کردیم که عرضه مرغ منجمد را چه در فروشگاه‌ها و چه به صورت اینترنتی متوقف کنند.

حالا با گذشت حدودا 2 سال از این موضوع و زمانی که قیمت مصوب گوشت مرغ به 63 هزار تومان رسیده است، مجددا خبر از عرضه مرغ منجمد به گوش می‌رسد.

این در حالی است که مسعود امرالهی سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی، خبر داد: توزیع مرغ منجمد در کشور تا زمان کنترل عرضه و ثبات آن ادامه دارد.

لازم به ذکر است، قیمت گوشت مرغ منجمد کیلویی 44 هزار تومان در 180 مرکز توزیع تحت پوشش سازمان نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی عرضه شده و هیچ محدودیتی در عرضه آن وجود ندارد.

برچسب‌ها