کد خبر 167547
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

دستگیری 30 هزار سارق منزل و خودرو در 2 ماه/ کشف 70 درصد جرایم جنایی

دستگیری 30 هزار سارق منزل و خودرو در 2 ماه/ کشف 70 درصد جرایم جنایی

سخنگوی پلیس از دستگیری 30 هزار سارق منزل و خودرو طی دو ماه گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ سردار سعید منتظرالمهدی معاون فرهنگی اجتماعی و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور به تشریح عملکرد پلیس در دو ماه گذشته در امر مبارزه مقابله با سرقت اشاره و بیان داشت: از شروع عملیات جدید پلیس در طی دو ماه گذشته در خصوص مقابله با سرقت 30 هزار سارق منزل و خودرو در تور اطلاعاتی و عملیاتی پلیس قرار گرفته و دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شد که در این میان بالغ بر 20 شبکه سرقت بین بخشی در استان‌ها منهدم شد.

وی با بیان اینکه پلیس 970 مالخر را شناسایی و دستگیر کرد افزود: بالغ بر 80 درصد اموال سرقتی در این میان کشف و ضبط شد که شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت نما دات پلیس دات ای آر مراجعه و نسبت به پیگیری اموال مسروقه خود مطلع شوند.

سردار منتظر المهدی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از خودروهای مسروقه در طی یک هفته پس از سرقت کشف شد تصریح کرد: 70 درصد جرایم جنایی در کمتر از 48 ساعت کشف شد.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس با بیان این مطلب که تشکیل ستاد رسیدگی به پرونده های راکد سرقت در دستور کار پلیس قرار دارد از به جریان انداختن مجدد 5 میلیون پرونده راکد که در سالهای گذشته به نتیجه نرسیده بود، خبر داد.

وی با بیان اینکه سرقت از آشکار ترین و رتبه دار ترین جرایم دنیا و ایران است، اعلام کرد: فراجا در طرح ویژه مقابله با سرقت، عمده نیروها و امکانات خود را بسیج کرده است که در نهایت، در دو ماهه اخیر بیش از 30 هزار سارق منازل و لوازم داخل خودرو شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی گفت: بدون شک مبارزه با سرقت‌های خشن و مسلحانه نیز در دستور کار فراجاست؛ در همین راستا حدود 100 باند سرقت مسلحانه وخشن شناسایی شده و همچنین 85 درصد عاملان و مجریان سرقت های مسلحانه در این مدت کوتاه دستگیر شدند.

منتظر المهدی با اعلام اینکه بعضی وقتها شهروندان خانه خود را با بانک و صندوق ذخیره و امانت اشتباه می‌گیرند افزود: جای پول و سکه و طلا در صندوق امانات بانک هااست و البته بانک‌ها باید در ازای تسهیلات با قیمت مناسب برای ایجاد صندوق‌های امانات به کمک مردم بیایند.

وی افزود: آنچه مسلم است برای کاهش نرخ وقوع سرقت در جامعه همگان باید در میدان بیایند و نقش خود را ایفا نمایند که در این میان خود مردم مهمترین و بالاترین نقش را در پیشگیری از سرقت با رعایت آموزش های پلیس ایفا می‌کنند، از نصب دوربین و حفاظ و روشنایی و نگهبان محله تا عدم نگهداری پول و سکه و طلا در منزل. پلیس نیز با افزایش گشت‌زنی های خود در محله ها به وظایف خود عمل خواهد کرد.

برچسب‌ها