کد خبر 167485
۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات»؛

افزایش ارز آوری برای کشور با تقویت مراودات اقتصادی با کشورهای منطقه/ دشمنان به دنبال تفرقه و ایجاد دو دستگی در کشور هستند

افزایش ارز آوری برای کشور با تقویت مراودات اقتصادی با کشورهای منطقه/ دشمنان به دنبال تفرقه و ایجاد دو دستگی در کشور هستند

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار تقویت مراودات اقتصادی ایران با کشورهای منطقه به منظور افزایش ارز آوری برای کشور شد.

مصطفی نخعی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به موضوع حجاب گفت: جمهوری اسلامی ایران ابر قدرتی است که از زمان جنگ تحمیلی و فشارهای اقتصادی و ... که با آن دست و پنجه نرم کرده، توانسته خود را از نظر نظامی، تجاری، اقتصادی، علمی و... در سطح آسیا و جهان مطرح کند.

وی ادامه داد: با توجه به ارتباط ایران با چین، روسیه، عربستان و سایر کشورهای دیگر و پیشرفت در حوزه انرژی و اتمی می‌توان گفت، تحریم‌ها را شکست داده است. بنابراین دشمن به دلیل ناامیدی از نبرد مستقیم و رو در رو با ایران، مجبور است از روش‌های ایذایی استفاده کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: امید دشمن به اختلاف درونی است لذا مردم، دولت و جریان‌های سیاسی باید با هوشیاری تمام برای حل مشکلات تلاش کنند. دولتمردان باید بذر امید را با رویکردی برای اتحاد و ارتقا منافع ملی برای شکست دشمنان بکارند.

وی افزود: دولت سیزدهم ارتباط خوبی را با کشورهای همسایه ایجاد کرده است. این ارتباطات، کریدور مناسبی برای حل مشکلات اقتصادی و ارتقاء ارتباطات تجاری است.

نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در مرز راه‌های تجاری مابین سه قاره است، گفت: کشورهای مانند ارمنستان و داغستان بدلیل اینکه بخشی از جمعیتشان در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند؛ فرصت مناسبی هستند برای ارتباط‌های تجاری دوجانبه که سبب پیشرفت اقتصادی می‌شوند و ایران از این طریق می‌تواند کالاهای خود را به کشورهای دیگر صادر کند.

نخعی اظهار کرد: ارتباط ایران با کشورهای همسایه در خاورمیانه می‌تواند مراتب جهش و تولید را با صادرات محوری تبدیل به یک ارز آوری ارزشمند کند و شاخص‌های اقتصادی را ارتقا دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران، با ثبات و بی طرفی و عدم تاثیرپذیری از کشورهای دیگر پیش می‌رود؛ از این رو مقاومت درونی کشور همراه با اتحاد و همدلی سبب ناامیدی دشمن خواهد شد.

نخعی با اشاره به اینکه اگر به وصیت شهدا رجوع کنیم به دو مولفه مهم خواهیم رسید، گفت: شهدا در وصیت نامه‌هایشان به افقی دور دست اشاره کرده‌اند که پر بسامدترین و پر تکرارترین نقطه این وصیت نامه‌ها اشاره به نقش امامت ولی امر و رعایت حجاب است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور اظهار کرد: دشمنان به دنبال تفرقه و ایجاد دو دستگی در کشور هستند. اغتشاشات اخیر حول محور این دو رکن اساسی در وصیت شهدا است. اول شعارهای معترضان به شخص ولایت، ولی امر مسلمانان و دوم مبارزه با حجاب که از مسائل مهم کشور است.

وی تصریح کرد: با قلمداد کردن حجاب و بی حجاب، در واقع این اتفاق حمله به مبانی نظام است، بر این اساس جمهوری اسلامی باید قانونمندی را به صورت جبری، عملیاتی کند.

نخعی با اشاره به اینکه فضای مجازی باید از بازی که آمریکا و اروپا و مدیر عاملان شبکه‌های رسانه‌ای غربی برای دروغ پراکنی ایجاد می‌کنند فاصله بگیرند، گفت: دولتمردان باید در انتخاب مسئولان کشوری دقت بیشتری نمایند و از افرادی دلسوز و معتقد که ذیل قانون اساسی هستند به کار گرفته شوند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: کشف حجاب تخلف است و کسی که کشف حجاب می کند پیام روشنی به جامعه می دهد که مبنی بر بی قانونی است لذا قبل از آنکه مسائل زن و مرد مطرح باشد، جنسیت زن مطرح می شود تا انسانیت را بپوشاند و هنر، مهارت و ارزش زن را کتمان کند که خود خیانتی بزرگ است.

وی اظهار کرد: غربی‌ها با خیانتشان به ارجحیت و مقام زن، کانون خانواده را به نابودی کشانده و مجرم درجه یک در حوزه زنان هستند، لذا نباید میدان را به آنها واگذار کرد و با حمایت از قانون، بی حجابی را حرام شرعی و سیاسی دانست.

نخعی با هشدار به مسئولین اعلام کرد: اگر امروز در مقوله حجاب دچار بحران هستیم، به دلیل کاستی‌های آموزشی و فرهنگی است که در دهه‌های گذشته به دلیل افراط و تفریط‌های انجام شده نتوانستیم آموزش کامل و جامعی در این زمینه داشته باشیم، همچنین جریانات سیاسی، سال‌هاست تلاش می‌کنند تا بتوانند کشور را به نقطه نا‌امن برسند و این جریان سیاسی را می توان پشت همه اغتشاشات از جمله فتنه 1388 و حوادث اخیر آن دید، لذا طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، امروز به عموم مردم مسئولیت تذکر لسانی داده شده است و هیچ فرد و نهادی حق رفتار افراطی را ندارد و در صورت بروز هرگونه سوء رفتار با فرد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

برچسب‌ها