کد خبر 167366
۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

زاکانی خبر داد؛

ورود 2500 اتوبوس جدید به ناوگان پایتخت تا پایان سال جاری

ورود 2500 اتوبوس جدید به ناوگان پایتخت تا پایان سال جاری

شهردار تهران با اشاره به برنامه های سال جاری اعلام کرد: برنامه ما ورود حداقل 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، علیرضا زاکانی شهردار تهران با اشاره به برنامه مدیریت شهری برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در سال جاری، اظهار کرد: ما امسال هم بازسازی و هم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را مورد توجه قرار داده‌ایم.

شهردار پایتخت با اعلام اینکه هدف‌گذاری ما برای نوسازی 2 هزار دستگاه است که تا پایان سال تأمین خواهد شد، خاطرنشان کرد: 500 دستگاه اتوبوس 2 کابین نیز تا پایان شهریورماه بازسازی و به ناوگان اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تأمین 2 هزار دستگاه اتوبوس از محل قرارداد با یکی از خودروسازان انجام می‌شود، تصریح کرد: هدف ما این است بتوانیم تا پایان سال حداقل 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس را به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه کنیم.

زاکانی با اشاره به سهم وزارت کشور برای تأمین اتوبوس، اظهار کرد: وزارت کشور قدرالسهم تأمین 5هزار دستگاه را پذیرفته که از محل قرارداد با یکی از شرکت‌های خودروسازی، 2 هزار دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده و از این تعداد 900 دستگاه به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اختصاص دارد که مطالبه ما این است سهم تهران از این اتوبوس‌ها افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، شهردار تهران تأکید کرد: وزارت کشور با دیگر خودروسازان نیز قرارداد تأمین 3 هزار دستگاه اتوبوس را منعقد کرده که تهران از این قراردادها نیز سهم خواهد داشت.

برچسب‌ها