کد خبر 167351
۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

صداپیشه کتاب صوتی گیل مانا در گفتگو با «حیات»:

فیلم/ خودم را جای شخصیت‌های کتاب زندگی سردار شهید حق‌بین می‌گذاشتم

فیلم/ خودم را جای شخصیت‌های کتاب زندگی سردار شهید حق‌بین می‌گذاشتم

علیرضا علیا گفت: وقتی کتاب گیل‌مانا را می‌خواندم آن چنان با خاطرات سردار شهید محمد علی حق‌بین انس گرفته بودم که بعضی مواقع به جای کاراکترها مشکلاتشان را تجسم می‌کردم و تصور می‌کردم اگر آنجا بودم چه کار می‌کردم.

علیرضا علیا دوبلور، مجری، بازیگر و صداپیشه کتاب گیل مانا در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات اظهار کرد: کتاب صوتی گیل مانا به نویسندگی سیده نساء هاشمیان سیگارودی راجع به روایت سردار شهید محمدعلی حق‌بین بود، اين کتاب خیلی بازخورد مثبتی داشت. 

وی افزود: در این کتاب از زمان کودکی سردار حق‌بین تا زمان شهادتش را توضیح می‌دهد، خاطراتی که از این کتاب می‌خواندم ملزم بودم به جای شخصیت دیگر کاراکترها با صداهای مختلف هم صداپیشگی کنم. در این کار به جای تمام بچه‌های گردان که اهل شهرهای مختلف بودند با لهجه‌ها و گویش‌های خودشان سخن می‌گفتم. 

علیا ادامه داد: وقتی کتاب گیل‌مانا را می‌خواندم آنچنان با خاطرات سردار شهید محمدعلی حق‌بین انس گرفته بودم بعضی مواقع به جای کاراکتر ها سردم می‌شد و مشکلاتشان را تجسم می‌کردم یا تصور می‌کردم اگر آنجا بودم چه کار می‌کردم؟ که قطعا گریه می‌کردم و از خداوند آرزوی مرگ داشتم. ولی سردار حق‌بین در مواقع سخت و طاقت فرسا به بچه‌های گردان دلگرمی و انرژی مثبت می‌داد.

گفتنی است؛ سردار شهید محمدعلی حق‌بین در سال های دفاع مقدس و پس از آن در سال‌های دفاع از حرم اهل بیت (ع) دلاورانه حضور داشت و فاتح «نُبُل و الزهراء» لقب گرفت.

شهید «حاج‌قاسم سلیمانی» از عملیات «نصر2» به فرماندهی ایشان در منطقه‌ی «نبل الزهرا» در سوریه، به‌ «فتح خیبر» یاد می‌کرد که منجر به آزادی 53 هزار نفر از شیعیان شد. سردار سلیمانی بعد از وقوع این فتح، بر دست محمّدعلی حق‌بین بوسه زد.

فرماندهی لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان، فرماندهی قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) و مشاور عالی فرمانده نیروی زمینی سپاه بخشی از فعالیت های سردار حق‌بین است.

وی که از مجروحان شیمیایی دوران دفاع مقدس بود پس از تحمل چند روز بیماری ناشی از کرونا در 31 فروردین ماه 1400 به یاران شهیدش پیوست.

برچسب‌ها