کد خبر 167114
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

فرماندار قرچک: مردم قوه قضائیه را پناهگاه خود در دسترسی به قانون می‌دانند

فرماندار قرچک: مردم قوه قضائیه را پناهگاه خود در دسترسی به قانون می‌دانند

فرماندار شهرستان قرچک گفت: قوه قضائیه با عملکرد صحیح خود در حوزه قضایی و در بعد نظارتی، زمینه پیشرفت و توسعه جامعه بر مبنای قانون را فراهم کرده و همه مردم این دستگاه عظیم را ملجاء و پناهگاه خود در دسترسی به قانون می‌دانند.

به گزارش گروه استان‌های حیات، امیرسرتیپ علی حاجیلو روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ارتش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در اوج اقتدار خود قرار دارد، اظهار کرد: رزمایش فاتحان خیبر تاثیر خود را گذاشت و دشمنان نیز به ‌خوبی پاسخ این رزمایش را دریافت کردند.

وی با تاکید بر ضرورت اتحاد و همدلی بین کشورهای اسلامی برای مقابله با دشمنان، افزود: امروز کشورهای منطقه به توانایی جمهوری اسلامی در برقراری امنیت و ظرفیت‌های آن در مقابله با دشمنان امت اسلامی و مردم آزاده جهان واقف هستند و پروژه ایران هراسی رژیم صهیونیستی منسوخ شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نزاجا با بیان اینکه خیر خواهی ایران برای بسیاری از کشورها بویژه کشورهای منطقه به اثبات رسیده است، گفت: امروز دشمن نخست بشریت و جهان اسلام رژیم صهیونیستی است که بدنبال غارت منابع منطقه و اسارت ملت‌های آزاده است.

امیرسرتیپ حاجیلو با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی توان مقابله و دفع هرگونه تهدید علیه کشور را دارد، اضافه کرد: اخیرا تونل نگهداری پهباد و یک هزار و 100 نوع تجهیزات نظامی از نوع موشک‌های نقطه‌زن، هوشمند و دقیق رونمایی شد علاوه بر این تجهیزات، ارتش کوله‌باری از تجربه در دفاع از وطن و مقابله با دشمنان در 44 سال گذشته بدست آورده که این تجربیات بسیار با ارزش است و لرزه بر تن دشمنان می‌افکند.

وی با بیان اینکه دشمنان از صادرات تکنولوژی و تجهیزات ایرانی به کشورهای آزاده جهت تقویت قدرتی مقاومتی آنان در برابر استکبار جهانی در هراسند، ادامه داد: پیش از انقلاب حتی تعمیر سیستم و تجهیزات ارتش نیز توسط مستشاران آمریکایی انجام می‌شد اما پس از پیروزی انقلاب با وجود همه تحریم‌ها و هشت سال جنگ تحمیلی، به گونه‌ای موفق به تولید تجهیزات پیشرفته نظامی شده‌ایم که زبانزد ابر قدرت‌های جهان هستیم.

امیرسرتیپ حاجیلو تاکید کرد: در اوایل دشمنان برای مصادره و به انحراف کشاندن انقلاب برنامه‌های مختلفی داشتند که لازمه آن خلع سلاح و انحلال ارتش بود ولی با ابتکار امام خمینی(ره) 29 فروردین به نام روز ارتش نامگذاری شد چرا که ایشان یقین داشتند بدنه ارتش با انقلاب است و می‌تواند دژ مستحکمی در برابر دشمنان باشد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نزاجا با بیان اینکه ارتش در دفاع مقدس و پس از آن، عملکرد کم نظیری در کمک به مدیریت بحران و بلایای طبیعی داشته و در خط مقدم امدادرسانی به مردم قرار دارد، افزود: ارتش در دفاع از کیان وطن با جان و دل آماده ایثارگری است.

وی با اشاره به اقدامات ارتش در زلزله خوی گفت: استقرار قرارگاه امدادرسانی حضرت ولی‌عصر(عج)، کمک به تخلیه بیماران از بیمارستان‌ها توسط یگان‌های اورژانس ارتش، اعزام چهار یگان امدادی با تجهیزات مهندسی سنگین به منطقه، راه‌اندازی بیمارستان صحرایی با ظرفیت یک هزار و 200 نفر و تشکیل اردوگاه برای اسکان زلزله‌زدگان از جمله این اقدامات بوده که همچنان ادامه دارد.

امیرسرتیپ حاجیلو در رابطه با برنامه‌های روز ارتش در آذربایجان‌غربی نیز یادآور شد: امسال به دلیل ماه مبارک رمضان، رژه پیاده برگزار نخواهد شد و به جای آن رژه خودرویی و تجهیزات ارتش روز 29 فروردین ساعت 8:30 صبح در ارومیه و برخی شهرهای استان انجام می‌شود.

برچسب‌ها