کد خبر 167068
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

نرخ زنده‌مانی جنگل در ایران بیش از 65 درصد است

نرخ زنده‌مانی جنگل در ایران بیش از 65 درصد است

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به نرخ 65 درصدی زنده‌مانی جنگل در ایران گفت: این عدد نشان می‌دهد در گذشته نهال‌های استانداردی تولید شده است و کاشت به‌صورت مهندسی بوده و برداشت و نگهداری نیز به‌خوبی انجام شده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، نقی شعبانیان درباره میزان موفقیت طرح‌های جنگل‌کاری در ایران گفت: در جنگل‌داری شاخصی تحت عنوان زنده‌مانی داریم، یعنی چند درصد از درختان جنگل باقی می‌ماند و چند درصد از بین می‌رود. نرخ زنده‌مانی عموم جنگل‌کاری‌های کشور ما بالای 65 درصد است و با توجه به شرایط اقلیمی ایران از این لحاظ ما در دهه‌های اخیر جزو منطقه‌های پیش رو محسوب می‌شویم.

وی اظهار کرد: این درصد زنده‌مانی جنگل‌ها نشان می‌دهد که در گذشته ما هم نهال استاندارد تولید کرده‌ایم و هم کاشت مهندسی بوده و هم داشت و نگهداری‌مان خوب بوده که نرخ زنده‌مانی جنگل‌کاری‌های مان بالاست.

فقر منابع جنگلی در کشور/ ایران از لحاظ جنگل‌ رتبه 45 جهان را دارد

معاون جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار کرد: صرف‌نظر از جنگل‌کاری‌هایی که در عرصه‌های منابع طبیعی انجام می‌دهیم در گذشته سابقه جنگل‌کاری مشارکتی با سایر دستگاه‌ها را هم داشته‌ایم و حالا می‌خواهیم پررنگ‌تر از گذشته این مهم را تجربه کنیم.

وی افزود: در رابطه با مشارکت با دستگاه‌ها یک نمونه مشارکت با مجموعه وزارت دفاع داشتیم که برای محافظت از پادگان‌ها جنگل‌کاری‌های خوبی تحویل کشور داده شده است.

شعبانیان گفت:‌ تجربه دیگری از همکاری با نهادهای دیگر در رابطه با شهرک‌های صنعتی داریم که یک تجربه بینابین بوده است.

برچسب‌ها