کد خبر 167064
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

فصاحت در گفتگو با حیات توضیح داد؛

علت اصلی تفاوت کیفیت محصولات در میادین میوه و تره بار شمال و جنوب تهران

علت اصلی تفاوت کیفیت محصولات در میادین میوه و تره بار شمال و جنوب تهران

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته، علت اصلی تفاوت کیفیت در برخی از میادین میوه و تره بار وجود بازارهای دنباله دار در سطح شهر است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ نرخ‌نامه میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران همواره نشان می‌دهد که قیمت انواع میوه و سبزی بین 29تا 40درصد از خرده فروشان سطح شهر پایین‌تر است. اما چیزی که اغلب شهروندان را آزار می دهد اختلاف فاحش کیفیت محصولات در برخی مناطق پایتخت نسبت به حد استاندار است.

در همین خصوص، ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات با اشاره به علت اصلی تفاوت کیفیت محصولات در برخی از نقاط شهر توضیحاتی را ارائه داد.

فصاحت با اشاره به چرایی تفاوت کیفیت محصولات میادین میوه و تره بار پایتخت اعلام کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته، علت اصلی تفاوت کیفیت در برخی از میادین میوه و تره بار وجود بازارهای دنباله دار در سطح شهر است. البته تا این لحظه موفق شدیم حدود 70 عدد از این بازارها را از دنباله خارج کرده و به طور مستقیم به بهره برداران واگذار کنیم که همین امر سبب ثبات کیفیت در بازار می شود.

وی همچنین با اشاره به سبک متفاوت خرید در مناطق جنوبی شهر بیان کرد: در این مناطق به علت تراکم وانتی ها تمایل خرید مردم از میادین میوه و تره بار به شدت کاهشی است اما این موضوع به هیچ عنوان دلیل قانع کننده ای برای کاهش کیفیت محصولات در مناطق جنوبی شهر نبوده چراکه قیمت ها در سرتاسر شهر یکسان است و باید خلاهای موجود در سال جدید جبران شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار افزود: با افزایش نظارت ها و خروج این میادین از بازارهای دنباله دار به زودی کیفیت محصولات در سراسر شهر یکسان می شود.

فصاحت همچنین یکی از علل مقطعی وجود محصولات بی کیفیت در میادین میوه و تره بار را اینگونه بیان کرد: در برخی از مقاطع کیفیت محصولات تابع میوه ای است که در کشور به طور عمده عرضه می شود که این موضوع از کنترل ما نیز خارج است اما تفاوت کیفیت محصولات به صورت منطقه ای در سال جاری به طور جدی بررسی می شود و تلاش می کنیم تا پایان سال 1402 با خارج کردن بازار از بازارهای دنباله دار وضعیت کیفیت محصولات را به یک ثبات یکپارچه برسانیم.

برچسب‌ها